BigScaryNi**a Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hei, har nettop lagt in Mandrake 9.1, er helt noob pa Linux...Koss'n legger jeg inn XMMS spilleren..var innpa xxms.org men vet ikke hva jeg skal laste ned vet heller ikke kossn jeg skal installere disse filene...kan noen ordne en liten step by step guide til a gjore dette? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Du kan prøve RPMene deres for RedHat, men det er godt mulig at de ikke funker i Mandrake (men det fortjener du, når du er så lat at du bruker mandrake). Hvis de ikke funker, kan du laste ned sourcen, og bygge programmet selv. Dokumentasjon for dette finner du nok på siden til xmms, eller i en eventuell INSTALL eller README-fil inne i tarballen. Hvis du ikke finner noe, så kan LFS sine instruksjoner for å bygge xmms kanskje være til hjelp: http://beyond.no.linuxfromscratch.org/view...media/xmms.html Merk at du sikkert vil forandre på --prefix og sånt, ettersom det som står på den siden er tilpasset LinuxFromScratch. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 btw... du trenger ikke legge det inn, den er der fra før:) Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 :oops: :oops: Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 :oops: yup var visst det...takk lel Lenke til kommentar
drall Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Har ikke mandrake et verktøy for å søke gjennom og installere ting fra cdene som følger med da? Det vil nok gjøre ting litt enklere for deg om du bruker det. Ellers er rpmfind.net en fin plass å laste ned rpmpakker for nye program. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Oi, lenge siden jeg har sett temaet XMMS vært oppe. Jeg har endel skins ute på den sida, xmms.org :-) Concept-X (3 ulike), Covenant, Vulcan m.m ... Sjekk dem ut;) mvh Espen Thøring Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Skal du bruke Mandrake _må_ du nesten bare lære deg å bruke urpmi. Urpmi er et pakkehåndteringsprogram som gjør det veldig lett å installere nye program. Her er et utgangspunkt: http://plf.zarb.org/~nanardon/ I tillegg finner du sikkert noe i dokumentasjonen som følger med, og du bør også lese 'man urpmi'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå