*F* Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei! Jeg har -1400kr på kontoen, samt en regning på ca 500kr (bombrikke greier). Betalingsfristen er 11., lønningsdato er 12. Hva skjer om jeg betaler en dag eller to forsent? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 ingen ting. En overføring kan i spesielle tilfeller ta opptil en uke (brevgiro o.l), og dermed er de nødt til å gi deg minst det etter at fristen er gått ut før de sender ut en purring... Om det går for lang tid (min erfaring sier at det går ca 2 uker) får du først en purring/inkassoVARSEL, og den vil som regel ha et ekstra gebyr på ca 60kr. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Har betalt mange regninger for sent, noen opptil én uke etter fristen til og med. Har ikke skjedd noe, så tror ikke det er så veldig big deal akkurat. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Ingen problem å betale den 1 dag etterpå, når det gjeld bombrikke-betalinga (Oslo) så har er det eit litt spesielt system, det sendes ut ei rekning slik at du skal få tid til å betale denne før "kontoen" blir tom. Eg har utsatt den betalinga over 1 månad sidan eg viste at eg ikkje ville gå tom. Derimot er det første betaling kan du nok ikkje utsette den så lenge. 1 dag er det ingen problem å utsette ei rekning med, uansett kva rekning det er. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Har så langt til gode å få purregebyr på ein rekning betalt for seint før purring er sendt ut. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Nice, da venter jeg litt med den regningen Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Normalt sett er det en ukes "grace period", siden pengene kan ta litt tid. Blant annet CDON og Bokkilden opperer med en uke. De aller fleste skjønner også at du kan ha problemer med å betale, og gir deg gjerne litt forlengelse på fristen hvis du kontakter de og forklarer saken. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Når det gjelder de "bomring" regningene så hadde jeg en som hadde glidd under sofaen og som hadde gått 1 mnd over fristen. Den var på 260'ish... Jeg fikk ikke purring. Betalte regningen og hørte aldri noe mer. Trokke du skal bekymre deg for 1 dag over. Det tar jo nesten ett halvt år før du får de jævla regningene og. Umulig å huske om jeg faktisk kjørte der de antall gangene de påstår Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg vil tro det ikke vil skje så mye, men i verste fall må du betale et gebyr for at du har betalt forsent (antagelig usannsynlig, men noen selskaper er strenge). Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg vil tro det ikke vil skje så mye, men i verste fall må du betale et gebyr for at du har betalt forsent (antagelig usannsynlig, men noen selskaper er strenge). Jepp du får nok en 2-3 purringer før du får varsel om at saken går til inkasso. Og da kan du få betalingsanmerkning og summen (+ gebyrene du har pådratt deg) kan bli rettslig innkrevd. Hvis du betaler i tidsrommet MELLOM at fristen har gått ut, og du mottar purringen så pleier de fleste selskapene å være veldig snille. Da kan du bare ringe og beklage at du betalte litt for sent, men opplyse om at regningen er betalt før du mottok purringen og spørre om du da slipper å betale den. Jeg har da sluppet å betale den i 100% av tilfellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå