Zlatan92 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei Jeg har fått en oppgave om å skrive om planeten Jupiter. Der skal jeg finne ut om det kan finnes liv der! Men det jeg lurer på en hva det trengs for å kunne leve i en planet? de jeg kommer på er vann, oksygen for å puste, og gravitasjon for å stå oppreist! Noen andre ideer? takk!! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 jupiter er en stor ball med gass, tviler på at noe kan leve der Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det er ikke sikkert mennesker kan leve der, Men hva med andre organismer? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) There has been much speculation that any life on Jupiter, or on other gas giants, might be ammonia-based life. På Jupiter er det kanskje lite liv, men på månene rundt er sjansen større. http://www.google.com/search?hl=nn&cli...p;btnG=S%C3%B8k Endret 8. november 2009 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Magnetfelt for å beskytte for kosmisk stråling er alltid greitt å ha, det funker i alle fall flotters for oss på jorden. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jupiter er en gassplanet med dødlig kjærne, og skyer av svovel. Ingen organsimer vil kunne overleve der. Men en av månene til jupiter regnes som det stedet i solsystemet hvor det er størst sjanse for å finne liv. 1 Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Kan jeg si at det er dårlig med vann, gravitasjon og oksygen i jupiter da? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Kan jeg si at det er dårlig med vann, gravitasjon og oksygen i jupiter da? Tja, det fins vell ikke vann der, ikke i flytende form såvidt jeg vet. Les litt på Wikipedia, der står det en del som er verdt å merke seg. http://no.wikipedia.org/wiki/Jupiter_%28planet%29 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå