Gå til innhold

Årets PS3-deal?

S. Vega

Anbefalte innlegg

Surfet på nettet etter en rimelig PS3 Slim da jeg kom over denne på Amazon sine sider:

http://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-C...8082&sr=8-1

En PS3-slim (250 gb) med spillet Uncharted 2. Pris? 2350,- inkludert porto og frakt! Amazon kjører en kampanje der man også får med valgfritt spill til 15 £ (ca. 150,-) hvis man kjøper denne PS3-pakken, som i mitt tilfelle ble Tekken 6:) Så samlet pris ble 2500,-. I Norge ville det tilsvarende ha kostet rundt 4400,-.

Hvis dere skal bestille den, så er det viktig å huske at den blir sendt som gave, så man slipper tollavgiften;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tollavgiften spiller ingen rolle, du må fortsatt betale 25% mva på alle varer over 200kr (1000kr for gaver), dvs at den vil komme på ca 3350kr, med fortollingsgebyret (varierer etter hvem som fortoller).

Du mister også 5 års reklamasjonsrett. Det blir veldig mye for å spare ca 1000kr, dessuten stiller du dårligere hvis den ryker etter garantitiden.

~ Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Jeg tipper Amazon "sender som gave" i form av at den er pakket inn, eller noe sånt. Verdens største nettbutikk gjør seg neppe skyldig i økonomisk kriminalitet på internasjonalt plan, noe det ville være å krysse av for gave på forsendelsesskjema. Bøtene er ikke lite heftige, og de rammer kun avsender.

Lenke til kommentar

Uansett, om Amazon merker det som gave, eller skriver for lav pris eller hva det nå skulle være, så er det jo alltid en sjans for at tollvesenet tar en stikkprøve, og når de ser innholdet, vil de be deg om kvittering og du blir nødt til å betale de nødvendige avgiftene for å hente den ut. Jeg har bestilt fra butikker hvor de merker de med en lavere verdi enn det egentlig er, og det har gått helt i orden de fleste gangene, men nå og da blir de sjekket selv om det er merket på utsiden av pakken, og da har man ikke noe annet valg enn å betale, evt sende det tilbake.

Om det blir stoppet og du må betale 25% i moms og ca 100 kr i fortollingsgebyr så havner det på rundt 3300 kr, og det er jo fortsatt en bra deal. 3125 kr uten fortollingsgebyret, gebyret varierer litt.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke fri frakt til Norge her? Uansett, dette er masse styr og venting for å spare småpenger og miste viktige rettigheter. Fra f.eks. Lefdal får man bundelen for 3700 minus et "gratis" spill (å legge til den fulle verdien av slike ting for å finne ut hvor mye man "sparer" er under de fleste omstendigheter tull). Vinninga går opp i spinninga allerede før maskinen eventuelt går i stykker.

Lenke til kommentar

hadde aldri bestillt ps3en fra amazon.. nå har jeg vært heldig selv og har fortsatt den gode gamle 60gb maskinen, men om den ryker nå har jeg fortsatt 3års garanti slik at jeg kan få den repararert gratis..

Oppdater oss om den blir stoppet i tollen da, for det blir den om du ikke har flaks :)

Føler den jævla tollen stopper og holder av ALT jeg bestiller fra play.com, selv om de er ting til under 200kr så tar det 7-14 dager før det ligger i postkassen min etter at den forlater play sitt lager.. Andre mindre nettbutikker i UK går rett gjennom og jeg har varen etter 3-6 dager, jævla tollere :)

Lenke til kommentar

Amazon skriver ALLTID korrekt verdi utenpå pakken. At du kan velge å sende det som gave, vil si at de pakker det du har bestilt inn i gavepapir, men tolldeklareringen kommer selvsagt utenpå dette.

Det som heller ikke noen har nevnt her, er at uansett om Amazon hadde markert det som en gave på tolldeklareringen, så lenge avsender er et selskap og ikke en privatperson, vil den bli tollbehandlet som en vare. M.a.o. det er umulig å få det godkjent som en gave om avsender er et firma.

Lenke til kommentar
hadde aldri bestillt ps3en fra amazon.. nå har jeg vært heldig selv og har fortsatt den gode gamle 60gb maskinen, men om den ryker nå har jeg fortsatt 3års garanti slik at jeg kan få den repararert gratis..

Oppdater oss om den blir stoppet i tollen da, for det blir den om du ikke har flaks :)

Føler den jævla tollen stopper og holder av ALT jeg bestiller fra play.com, selv om de er ting til under 200kr så tar det 7-14 dager før det ligger i postkassen min etter at den forlater play sitt lager.. Andre mindre nettbutikker i UK går rett gjennom og jeg har varen etter 3-6 dager, jævla tollere :)

Skulle til å bestille den, men ville først høre hva dere hadde å si, så jeg tror nok av jeg står over den og heller går til anskaffelse av PS3 Slim på Elkjøp. Rather safe then sorry;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...