Christinee Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Hei Har problemer med min peugeot 406, men finner ikke ut hva det er. Begynte for 2 år siden med å fuske, den fusker veldig ofte og det kommer ikke i sammenheng med turtall e.l. fusker akkurat når det passer den. Omtrent samtidig begynte speedometer og turteller å henge seg opp og vise null i fart osv. For 4mnd siden stoppet bilen helt. Det var differensialen som hadde eksplodert og girkassen ble da byttet. Vi trodde dette var årsaken til fuskingen, men den fusker fremdeles. Mens man kjører(i fart) kan bilen plutselig bare stoppe og man må vri om tenningen for å få kjørt videre. Noen som kan hjelpe og vet hva som er feil? Har byttet: - bensinfilter - tomgangsregulator - luftfilter - tennplugger - girkasse - clutch - men ingenting har hjulpet.. Endret 14. november 2009 av Christinee Lenke til kommentar
Patri Ot Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hei ! Tror jeg ville ha tatt en titt på svinghjulsføleren. Det kan også indikere at el-boksen som styrer innsprøytingsystemet må byttes. Ta å lån en slik el-boks hvis det er mulig, av noen og se da. Det skulle normalt ha vert aktivert Check Engine lampen hvis noe var galt her.....Har du skiftet plugger, fordelerlokk eller aldri ? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Ta en tur på Bertel & Steen eller andre med diagnose-software. Ligger kanskje en feilkode i systemet som kan hjelpe. Koster ikke så mye for en liten time med feilsøking. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Sjekket om det er nok bensin på den? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Sjekket om det er nok bensin på den? Her har han slitt med nykking i 2 år og gått til lengder som å bytte girkasse, så kommer du med "har du nok bensin"? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) På min Peugeot 406 var det to grunner til at speedometret ikke funket. Den ene grunnen var sensoren som er boltet til girkassa. Den måtte byttes i sin helhet. Den koster ca. 900 kroner, og du bytter den selv på 5 minutter, hvis du greier å komme under bilen. Den andre grunnen var dårlige loddinger i selve speedometret. Motoren som beveger selve nåla i speedometret er koblet til et kretskort via noe som minner om spiker som er loddet i enden. Disse loddingene krakkelerer over tid. Alt du trenger er 50 øre verdt i loddetinn og et kvarters arbeidstid om du kan fikse det selv. Det gjorde jeg, og mitt speedometer funker fint. Mitt speedometer heter Sagem. Se om det står Sagem i ditt også. Ta med speedometeret til en tvilsom sjappe som tar en femtilapp i timen evt. bestikk en elev på videregående Elektro og han fikser det straks. Sagen har laget en idiotisk konstruksjon, der de har loddet noe som minner om spiker i den ene enden. 10 år med vibrasjoner mot et lite punkt på enden av en vektstang, burde selv Sagem forstå at ikke vil holde. Samme idiotiske drittfirma som lager de elendige Riks-TV-dekoderne som klikker hele tiden Jeg hadde begge feilene, altså både dårlige loddinger til speedometeret og at sensoren på girkassa var død. Hvis nåla på speedometret funker av-og-til, prøv å skyve litt på glasset i speedometret. Kanskje nåla begynner å virke midlertidig da. Min gjorde det, men jeg fikset det PERMANENT med loddebolt. Speedometrproblemene fikset jeg for over ett år siden, og det funker nydelig. Men bilen vil av og til daue på tomgang, særlig når jeg bremser inn mot et veikryss. Verkstedtime om et par uker. 20.000 i motorreparasjoner pga. leggasje i motoren og noen andre ting... Wish me luck. Endret 24. november 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
cknoph Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Christineee: Send meg en PM med motor og årsmodell, evnt VIN nummer så kan jeg sjekke opp bilen din opp mot Peugeot sin database for kjente "fjuskefeil". Viss du ikke ønsker å lodde/eller får noen til å lodde for deg, kan jeg anbefale deg å finne ett brukt speedometer. Er bilen din phase 1, så kan du bruke speedometer ifra biler fom. 96 tom. 99 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 På min Peugeot 406 var det to grunner til at speedometret ikke funket.Den ene grunnen var sensoren som er boltet til girkassa. Den måtte byttes i sin helhet. Den koster ca. 900 kroner, og du bytter den selv på 5 minutter, hvis du greier å komme under bilen. Den andre grunnen var dårlige loddinger i selve speedometret. Motoren som beveger selve nåla i speedometret er koblet til et kretskort via noe som minner om spiker som er loddet i enden. Disse loddingene krakkelerer over tid. Alt du trenger er 50 øre verdt i loddetinn og et kvarters arbeidstid om du kan fikse det selv. Det gjorde jeg, og mitt speedometer funker fint. Mitt speedometer heter Sagem. Se om det står Sagem i ditt også. Ta med speedometeret til en tvilsom sjappe som tar en femtilapp i timen evt. bestikk en elev på videregående Elektro og han fikser det straks. Sagen har laget en idiotisk konstruksjon, der de har loddet noe som minner om spiker i den ene enden. 10 år med vibrasjoner mot et lite punkt på enden av en vektstang, burde selv Sagem forstå at ikke vil holde. Samme idiotiske drittfirma som lager de elendige Riks-TV-dekoderne som klikker hele tiden Jeg hadde begge feilene, altså både dårlige loddinger til speedometeret og at sensoren på girkassa var død. Hvis nåla på speedometret funker av-og-til, prøv å skyve litt på glasset i speedometret. Kanskje nåla begynner å virke midlertidig da. Min gjorde det, men jeg fikset det PERMANENT med loddebolt. Speedometrproblemene fikset jeg for over ett år siden, og det funker nydelig. Men bilen vil av og til daue på tomgang, særlig når jeg bremser inn mot et veikryss. Verkstedtime om et par uker. 20.000 i motorreparasjoner pga. leggasje i motoren og noen andre ting... Wish me luck. Det er morro å ha fransk bil Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ja, Peugeot er herlige biler å reparere. Ingenting er der du venter å finne det. Lenke til kommentar
Fotan Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Har du funnet løsningen? Jeg har et lignende problem på min 406(bensin), speedometer stopper under fart og jeg mister samtidig litt motorkraft. Problemet varer 2-3 minutter og opptrer 2-3 ganger i uka. Har mistanke om elektrisk feil, muligens i forbindelse med høyt strømforbruk. Tar imot tips Roger Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg tror ikke jeg mistet noen motorkraft når min streiket. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Dette med dårlig drivkraft sier meg at det kan være coilrekka.. Har byttet et par av de allerede (skrur Peugeot på heltid nå ) Har ingen kjennskap til om det i den slengen har kuttet ut speedometer og sånt, men kan jo høres logisk ut Uansett er det fort gjort å finne ut om du tar en tur innom BoS da det sannsynligvis ligger en feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå