fiskercool Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Hvordan overklokker man en AMD Phenom II X4 945? Har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=480481 Har googla litt, men ikke funnet noe særlig til "step by step" guide, har lest litt og den er litt vanskelig å klokke etter hva jeg har lest. Men har ikke tenkt å klokke den så veldig.. er vanlig stock kjøler, i et HAF 922 kabinett, kanskje klokke den fra 3,0Ghz til 3,2-3,4Ghz viss det lar seg gjøre, uten noe særlig problem? Noen som har erfaring med denne prossesoren eller vet om en guide? Er ganske ny på overklokking, så det er sagt. Takker på forhånd. Endret 8. november 2009 av Sparegriis Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg gjikk inni biosen (del under oppstart når logoen til hovudkortet kommer) Gå inn på MB Intelligent Tweaker (M.I.T.) CPU Clock Ration: x14 eller x15 Cpu Voltage: 1.400V CPU Frequency: 227 eller 228 Dette hadde jeg på mitt Gigabyte GA-M56S-S3, nForce 560 PS: Jeg tar ikke noe ansvar om komonentene dine blir ødlagt, om du klokker formye kan du også flashe biosen;) det har jeg måtte gjort x antall ganger. CPU: Amd Phenom II 940 @ 3,4Ghz Stock kjøler og rundt 27-32 grader. Prøv deg oppover, ikke ta formye med en gang, gå oppover, helt til det stopper;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå