Gå til innhold

Taxi til Kina

Mariofrans

Anbefalte innlegg

Den lengste taxi-turen jeg har hørt om var ca 4000 km: Tromsø-Stavanger-Tromsø. Jeg vet ikke om historien er sann, men det sies at det var et hasteoppdrag med å få tak i bunnmaling til en båt som lå i dokk. Pga en feilregistrering på lageret gikk de uventet tom og det var ikke mulig å få tak i noen nærmere steder enn Stavanger grunnet ferie. Båt i dokk er veldig dyrt. Koste hva det koste må så sendte de en Taxi til Stavanger for å hente ny bunnmaling. Skiping ville gått for tregt. Post/pakkefrakt ville gått for tregt. Fly ville ikke ta om bord det farlige kjemiske stoffet. Som sagt er jeg ikke sikker på om historien er sann.

To andre historier, men disse vet jeg er sanne:

- En styrtrik amerikansk turist bestilte 14 dager taxi-sightseeing i Troms og Finnmark. Jeg tror hun betalte 50 000 kr eller noe sånt for hele oppdraget og ga 20 000 kr i tips. Hele historien ble godt dekket i lokalpressen da den skjedde tidlig på 90-tallet.

- En jeg kjenner var i en alvorlig bilulykke i Nord-Sverige, men kom fra det med kun småskader (Bilen og campingvogna ble totalvraket). Han og familien kjørte taxi fra Piteå til Tromsø, en tur på ca 8 timer. Turen kom på ca 20 000 kr og ble dekket av forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sløsing av liv sier nå jeg.. Du kommer i Guinnes rekordbok, men absolutt ikke verdt det,..

Men her er det ikke snakk om å komme i noen rekordbok. De fleste som har gjort slike ville ting har gjort det i forbindelse med en eller annen religiøs overbevsning eller en eller annen form for livssyn. Å kjøre noen til Kina tjener man jo ikke på verken matrielt eller spirituelt.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...