Simen1 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Den lengste taxi-turen jeg har hørt om var ca 4000 km: Tromsø-Stavanger-Tromsø. Jeg vet ikke om historien er sann, men det sies at det var et hasteoppdrag med å få tak i bunnmaling til en båt som lå i dokk. Pga en feilregistrering på lageret gikk de uventet tom og det var ikke mulig å få tak i noen nærmere steder enn Stavanger grunnet ferie. Båt i dokk er veldig dyrt. Koste hva det koste må så sendte de en Taxi til Stavanger for å hente ny bunnmaling. Skiping ville gått for tregt. Post/pakkefrakt ville gått for tregt. Fly ville ikke ta om bord det farlige kjemiske stoffet. Som sagt er jeg ikke sikker på om historien er sann. To andre historier, men disse vet jeg er sanne: - En styrtrik amerikansk turist bestilte 14 dager taxi-sightseeing i Troms og Finnmark. Jeg tror hun betalte 50 000 kr eller noe sånt for hele oppdraget og ga 20 000 kr i tips. Hele historien ble godt dekket i lokalpressen da den skjedde tidlig på 90-tallet. - En jeg kjenner var i en alvorlig bilulykke i Nord-Sverige, men kom fra det med kun småskader (Bilen og campingvogna ble totalvraket). Han og familien kjørte taxi fra Piteå til Tromsø, en tur på ca 8 timer. Turen kom på ca 20 000 kr og ble dekket av forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Sløsing av liv sier nå jeg.. Du kommer i Guinnes rekordbok, men absolutt ikke verdt det,.. Men her er det ikke snakk om å komme i noen rekordbok. De fleste som har gjort slike ville ting har gjort det i forbindelse med en eller annen religiøs overbevsning eller en eller annen form for livssyn. Å kjøre noen til Kina tjener man jo ikke på verken matrielt eller spirituelt. Endret 8. november 2009 av Cpt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Annen lang taxitur jeg har hørt om er Langesund - Odda(?) - Langesund. Snakk om papirer som måtte sendes, underskrives og leveres tilbake og det var det raskeste alternativet. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg kan seriøst kjøre deg til Kina for 200 000 kr. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 okey! , nei vil ikke til Kina med bil.. Tar heller fly Myyye Lettere Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg kan seriøst kjøre deg til Kina for 200 000 kr.Har du regnet på hvilke utgifter du har med turen, eller mener du 200 000 + dine utgifter? Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) -- Endret 9. mars 2016 av dymoletratag Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 det var jo noen norske som haika til kina da, så en dokumentar om det en gang for lenge siden Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 er ikke mer enn 15 så blir dårlig med bil på deg.. Uansett, hvis jeg må stille med bil kalles det ikke taxi Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Kan ikke se at det er så ille å kjøre til kina, mange liker jo kjøreturer. Trailersjofører kjører jo over land å strand. Om man får penger nok hvorfår ikke kjøre til kina, hadde gladelig gjort det for noen hundre tusen. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 det var jo noen norske som haika til kina da, så en dokumentar om det en gang for lenge siden Den så jeg Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hvor lang tid ville dette tatt, egentlig, å kjøre til kina? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Mere tid enn jeg bruker på drikking i løpet av ett år! Edit: var ikke helt edru når jeg skreiv innlegget ganske mye typos Endret 12. november 2009 av weebl Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Om du skal ta norsk taxi, må du betale kost og losji for både deg og sjåfør hele veien - og tilbake for sjåføren. EDIT: Og du kan banne på at de hadde gjort det, om du kan garantere for at du har råd til turen selvfølgelig. Endret 12. november 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå