drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Ja ser sånn ut hvis du har prøvd alt vi har snakket om, eller at du har fått et hovedkort med gammel Bios versjon ;( Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Bruke angreretten hos amentio da? Også kjøpe ett annet hovedkort evt? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Ja må prøve det, Hmm mener egentlig reklamere. Kortet skal være godt som gull. Hvis du får et som funker. Kanskje hvis det er feil bios de kan flashe riktig for deg. Endret 8. november 2009 av drbuggs Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Skal ta fra hverandre hele pc'n etterpå og sette sammen del etter del nøye.. Også bruke original CPU vifte... Funker det ikke da, så hører jeg med en kompis av faren min som har bygd en del deler om han kan komme å se.. Hvis han ikke finner noe feil sender jeg inn igjen HK. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Har du prøvd bare å koble til alt av hw og kabler(strøm og signal) på nytt? Du må jo også prøve å starte opp med bare cpu, en og en ram brikke, strøm og kjøling tilkoblet hk, alt og da mener jeg alt annet frakoblet hk, uten om skjerm til D-Sub da, og se om du får bilde. Får du bilde da, kobler du til en hw om gangen, og ser når det feiler. Du kan også prøve med bare cpu, strøm, kjøling og system warning speaker tilkoblet hk, da skal det pipe fordi ram mangler, hvis cpu og hk er i orden. Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Hva er " system warning speaker "? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 I de fleste kabinetter, er det en høytaler som kobles til hovedkortet, det er den som lager den kjente pipe lyden, piper en gang når alt er i orden, og pipe koder når noe er feil. Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Hmm, har ikke koblet til noe der.. Skal sjekke om jeg har gjort noe feil. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 prøv å bytte plass på ram-brikkene. Jeg fikk ikke bilde, da de sto i slot 1-3-5 istedenfor 2-4-6. Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Prøvd å flytte RAM brikker uten resultat.. Men finner ingen ledning som skal inni den System Warning Speaker inngangen.. Men får ta med pc'n til han fyren faren min kjenner som har greie på detta her og se om han finner noe feil. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Har sett noen tester av kabinettet ditt, det ser ikke ut som det er system warning speaker i det. Det er ikke noe du trenger, men som er til stor hjelp i feilsøking. Du har ikke et annet kabintt, du kan låne i fra? Har du prøvd å starte opp med minimalt av hw tilkoblett hk? Edit: Vil bare minne deg på at claer cmos(resette bios), og alt annet du gjør med hovedkort, må du vente i ca 10s etter du har fjernet støpsel i vegg, så hk er helt strømløst! Endret 8. november 2009 av ask99 Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Har nok ikke det:/.. Men skal demontere alt og også bygge det sammen på nytt igjen sammen med kompisen til faren min som kan litt om dette.. Kanskje han klarer å finne ut hva som er galt Har heldigvis angrerett og reklamasjon om alt skulle gå galt.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Men skal demontere alt og også bygge det sammen på nytt igjen Støttes! Er i allefall ikke Bios/cpu relatert som noen mistenkte (X3 720 kom lenge føre ditt HK) Dobbelsjekk avstandsskruer, 20+4 strøm, 12V 4-pin til CPU, vifte til strømforsyning, osv. Etter hva jeg har sett/reviews, virker kabinettet litt krevende å bygge i, så skader ikke å ta det monteringa om igjen. Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Monterte alt om igjen og bytta til original cpu vifte med samme resultat.. Alle vifter fungerer, cd drev fungerer, men vifta på PSU trenger ett lite dytt for å starte opp :S ... Så da ser jeg ikke noe annet enn RAM og HK som kan være feil.. Kan jo være CPU, men det tviler jeg på.. Virker også som jeg har litt få avstandstykker..Hvor kan man få tak i flere slike? Får heller ikke ut batteriet fra HK, så trur ikke dette er resatt enda.. Hvordanskal jeg få det ut?:S Endret 8. november 2009 av MST Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Virker også som jeg har litt få avstandstykker..Hvor kan man få tak i flere slike? Skal greie deg med 6 stk. (såvidt jeg kan se på bilde) Får heller ikke ut batteriet fra HK, så trur ikke dette er resatt enda..Hvordanskal jeg få det ut?:S Vær forsiktig med det, skjøre saker. Bedre å flytte Clear_CMOS jumperen (se manual) Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Må ha en jumper hette som ikke følger med for å gjøre det eller legge en skrutrekker over de to " pin'sa ".. Og det fulgte bare med 3 avstandsstykker. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Bare 3 avstandsskruer? Hørtes ikke bra ut.. Kan vel låne en jumper av pc'n du sitter på nå, etter du har slått den av. (hvis det er stasjonær pc da, og ikke laptop) Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Sitter på en lap-top.. Nei, tar ibruk angreretten. Har alt av embalasje og duppeditter som har fulgt med.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Ok. Skaff dog flere avstandsskruer. Vet ikke i farta hvem som har det inne. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Clas Ohlson http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=98219771 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå