MST Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei. Jeg har da montert ny pc og alt av vifter ogsånt går, men får ikke bilde på skjermen.. Står bare " no signal detected ". Har ett skjermkort som er innebygd i Hovedkortet.. Hva skal jeg gjøre? :S Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 prøv å boote driver CD-en som fulgte med. å installer skjermkort driveren. Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Okei, skal prøve det.. Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Det funker ikke. Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Skal jeg jumper resette BIOS da eller?? CPU vifte, PSU Vifte og kabinettvifte ogsånt går.. Og HDD og CD-Drev funker.. Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 bare kjøp en annen GPU fo 200kr da... og test om det ungerer når du kobler det til hovedkortet. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg har da montert ny pc og alt av vifter ogsånt går, men får ikke bilde på skjermen.. Det kan være mange grunner til dette, men å hjelpe uten å vite noe om komponentene, er nesten umulig. Rams opp spec på pc'en, helst link til hw(hovedkort, prosessor, ram, kabinett, strømforsyning alt annen hw du har tilkoblet hk osv) Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Tror ikke det noe galt der.. Men skjønner ikke helt hva som er feil jeg da.. Alt er jo kobla riktig ogsånt, og det virker som alt vil fungere utenom bildet.. :S Endret 9. november 2009 av MST Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Ta og slå av maskina, dra ut strømmen og reset bios. Før du slår på maskina hver helt sikker på at skjermen er tilkoblet og på. Er det "høytaler" på hovedkortet ? Eller i kabinettet tilkoblet ? ( Speaker) Får du et "bip" når du slår på ? Vifter, cd og harddisk kan slå seg på uten at maskina funker, men får du et bip når du slår på er det Bios post kode på at den har startet. Hører du flere bip eller ingen er det dårlig tegn, da må du gå over sjekke at hovedkortet ikke kortslutta mot kabinettet ( Avstandstykker på feil sted), At alt står ordentlig i og at all nødvendig strøm tilkoblet fra PSU til hovedkort. Noen Hvedkort med intergrert skjermkort skal ha egen strømtilkobling for dette. Vanligste feilen jeg har sett på byggesett i det siste er lange bein på koponenter bak på hovedkortet som er borti chassi eller avstandstykkene mellom chassi og hovedkort. Forsiktig bruk av avbiter og isolasjonsteip pleier å fikse det. Merk, det skal være kontakt mellom de tiltenkte polene på hovedkortet og chassiet for å få riktig jordpotensiale. Disse polene er vanligvis rundt skruehullet for fastmontering. Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Trur det er HK som har kortslutta. Men litt rart at CPU kjøler virker da..Og at den reagerer på at pc blir skrudd på ogsånt.. Får ikke ut batteriet av HK'et heller.sitter jo bom fast. Ifølge manualen kan jeg " clear THE CMOS values " ved å ta en skrutrekker oppå de to " pin'sa " som ligger ved batteriet.. Skal jeg prøve å bare gjøre dette uten å ta ut batteriet? Er ikke tre pin's som på de fleste andre hovedkort.. :S Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Trur det er HK som har kortslutta.Men litt rart at CPU kjøler virker da..Og at den reagerer på at pc blir skrudd på ogsånt.. Får ikke ut batteriet av HK'et heller.sitter jo bom fast. Ifølge manualen kan jeg " clear THE CMOS values " ved å ta en skrutrekker oppå de to " pin'sa " som ligger ved batteriet.. Skal jeg prøve å bare gjøre dette uten å ta ut batteriet? Er ikke tre pin's som på de fleste andre hovedkort.. :S Ja bare følge instrukser fra manualen. Hvis det ikke funker ville jeg skrudd maskina i små biter igjen og satt sammen nøye bit for bit. Rart med det, selv om jeg har bygd PC'er i 15 år nå hender det jeg glemmer et avstandsstykke på feil sted bak hovedkortet. Ikke fortvil, bare rett det opp og prøv på nytt. Men vær nøye med antistatiske forhold. Teppe på gulvet f.eks. er krise. Og hver nøye med å ikke ta på printbaner etc, men ta på en del som tåler litt statisk utladning når du plukker opp ting. Ta på Chassiet før du rører elektronikk inne i chassiet eller setter ting inn i chassiet. Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Tror kanskje jeg monterte err avstandsstykke feil.. Men kan dette forårsake at det ikke kommer noe bilde? Har jeg evt. noe angrerett hos amentio hvis det ikke vil fungere? Har kobla alt riktig og finner ingen feil.. Men skal jeg prøve å resette BIOS bare ved å ta en struktrekker oppå de to pins'a i noen sekunder? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvis sjekken av spenninger etc ikke går riktig pleier hovedkortet la være å slå seg ordentlig på. Vifter etc går på fullt turtal. Men resten av oppstarten går ikke. Rett den feilen med avstandstykke. Resette bios er uproblematisk, det må du bare gjøre. Jeg skjønner deg dithen at det er en høytaler tilkoblet på hoevdkortet og at du ikke hører et bip ? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Kan jo også dra ut skjermkortet og prøve bare med intergrerte ? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det var litt merkelig at alle prosessorer i CPU Support List, skal ha bios ver. F2 eller F3, så jeg håper ikke det er sendt ut noen hk med bios ver. F1. Hvis ikke dette er en trykk feil da. drbuggs har jo tatt med det meste, og jeg går ut i fra du har koblett til 8-pin cpu strøm, ram i de blå slottene, og at du ikke har et skjermkort koblett til pci-e slottene, når du prøver det integrerte skjermkortet. Jeg har også sett at noen hk bare viser post ved bruk av D-Sub Port til skjerm, så prøv det hvis du ikke har gjort det enda. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Tror det skal stå Rev 1.0 eller større hvis F2 bios innstalert. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Lest litt i maunalen til Hovedkortet. Sjekk det som står om strømtilkobling og Det går ann å koble CPU fan feil, f.eks. sette den som sys fan. ENdel bioser vil ikke la deg boote hvis den ikke detekterer trutal på cpu fan. ( Kan slåes av i etterkant i bios) Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Er D-Sub porten på skjermen jeg bruker.. Har ett Radeon 5770 skjermkort jeg prøver å bruke også, men ingen effekt. Vifta på skjermkortet går også og jeg hører at det jobber.. Så må vel være HK eller CPU som er feilen.. Skal prøve å resette BIOS nå, hvis ikke det gir effekt så sender jeg tilbake HK til Amentio.. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Du har prøvd med bare innebygde skjermkortet da ? Skal jo være et integrert kort på det hovedkortet ? Lenke til kommentar
MST Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Ja, har prøvd det også... Så må være HK det er noe galt med igrunn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå