Sippe Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei hei! Siden C-disken min har blitt nesten full så prøvde jeg å stjele litt plass fra D-disken for å gjøre C-disken større, dette har jeg prøvd på gjennom diskbehandling og diskpart.exe men problemet er at plassen som jeg fjerner fra D-disken kan jeg ikke legge til på C-disken. Se bilde for mere forklaring http://bildr.no/view/521910 Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 du kan prøve å ta en backop av begge partisjonene, så slette begge partisjonene og lage nye. det vil løse problemet. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) er C og D disken samme fysiske disk da? EDIT: Nevermind så ikke screenshotet Endret 8. november 2009 av weebl Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 En vesentlig ting her er at din D: er på en 'Utvidet partisjon'. Det er ikke mulig å overføre plass fra en Utvidet til en Primær. Det andre er at når du krymper en partisjon så blir plassen frigjort på enden (på høyre side). Denne kan ikke uten videre legges til partisjonen foran, da må alt innholdet i D: flyttes først. Det kan ikke Diskbehandling / Diskpart gjøre. Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg vet ikke om det er mulig, men prøv Parted Magic Du må brenne ISO filen på en CD , og deretter boote opp med den. Programmet er gratis. Eller du kan prøve Paragon Partition Manager som er gratis å prøve. Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) En vesentlig ting her er at din D: er på en 'Utvidet partisjon'. Det er ikke mulig å overføre plass fra en Utvidet til en Primær.Det andre er at når du krymper en partisjon så blir plassen frigjort på enden (på høyre side). Denne kan ikke uten videre legges til partisjonen foran, da må alt innholdet i D: flyttes først. Det kan ikke Diskbehandling / Diskpart gjøre. Så hvordan gjør jeg om den "utvidet partisjonen" til noe brukbart? EDIT: ah skal jeg bare bruke programmet som Johome sa at jeg burde prøve? Endret 8. november 2009 av Sippe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Det absolutt enkleste er å bare slette hele partisjonen (den utvidete). Så kan du utvide C: med en passende mengde, og lage en ny partisjon (Primær) av resten. Dette kan gjøres i Diskbehandling / Diskpart. Det forutsetter dog at du har en disk å lagre på i mellomtiden. Endret 8. november 2009 av Hårek Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Ah takk=D da tar jeg bare over alle tinga mine på D: disken. Endret 8. november 2009 av Sippe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå