Patney Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Jeg har tenkt til å kjøpe en gigabyte ekstra minne til laptopen min. I manualen står det "PC4200, 200-pinners, SO Dual In-line (SO-DIMM)". Da går jeg til komplett.no og huker av for hvertfall 200-pinners og under 500,- (skal jo bare ha en på 1gb så), men det finnes ikke noe valg for PC4200? Hvorfor det? MÅ jeg ha en rambrikke som "er" PC4200? Åja, også har den allerede en 1GB brikke installert fra før av. Det går bra å legge inn en til selv om den ikke er akkurat helt lik? Endret 8. november 2009 av Patney Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 jeg har ikke så mye erfaring med laptopper men jeg har erfaring meg eksterne PC-er. så i følge min erfaring kan du velge vilken som helst hastighet på RAm-en når du kjøper den(så lenge den har riktig socket). og det fungerer og sette inn en til selv om den ikke er helt lik (men den må være nesten lik). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Jeg foreslår at du benytter minnevelgeren hos komplett(laget av Crusial). Du velger din PC/Laptopp modell og får opp detaljer om brikkesett DIMM spors max minnemenge samt opp testede minnemoduler med lenk til "bestill" til akkurat den "PCn". Edit: Vil sterkt anbefale å bytte ut (dvs 2 nye like moduler av de som kommer som anbefalt) Dette da mange laptopper generelt sett er hakket over det man kaller "kresne" på minne og blanding. Endret 8. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Patney Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Jeg finner ikke denne minnevelgeren? Om jeg kjøper to av denne, vil det funke? Selv om det ikke er PC4200? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11209 Der ligger Crusial sin minnevelger.. Eventuelt www.komplett.no og trykk på minne.. da ligger den der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg finner ikke denne minnevelgeren? Om jeg kjøper to av denne, vil det funke? Selv om det ikke er PC4200? Den er jo det første man ser etter å ha klikket på minnebrikker. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11209 Lenke til kommentar
Patney Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Takk, jeg fant den. Men den viser tross alt bare Crucial, og denne var den eneste den kom frem til. Så denne er garantert å virke? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Ja - anbefalt brukt minne fra Crucials minnevelger er verifisert benyttet OK mot oppgitt pc modell. Ellers så hadde det ikke kommet opp noe. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Ok, jeg får bestille et par av dem i morgen. Eller siden den er verifisert, burde det gå an å blande med den som allerede er i da? Vil helst spare så mye som mulig Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Å blande med gammel kan gå bra eller det kan gå "ikke bra". Ingen garanti mao. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Og slik som jeg har forstått det... PCen min skal visst bare klare pc4200, men det funker å sette inn høyere hastigheter uansett. Og forskjellen da er bare at jeg ikke får utnyttet helt opp til f.eks pc5300? Edit: Glem det, jeg leste FAQen LITT mer nøye nå. Takk for all hjelp! Skal bestille to av disse snart, får håpe spillene mine kjører enda litt bedre. Endret 8. november 2009 av Patney Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvis det er til Toshiba Satellite Pro A100-830 du skal ha minne til, så kan du installere 2 stk 2GB brikker, totalt 4GB PC5300 SO-DIMM 200-pin NON-ECC UNBUFFERED Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Er ikke noe problem med PC5300 da disse har SPD data for PC4200 speed setting også. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Hvis det er til Toshiba Satellite Pro A100-830 du skal ha minne til, så kan du installere 2 stk 2GB brikker, totalt 4GB PC5300 SO-DIMM 200-pin NON-ECC UNBUFFERED Det er faktisk akkurat den PCen jeg har ja. Men nå har jeg bestilt, og siden det er XP så burde 2GB holde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå