Millis03 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg skal kjøpe meg minipc, og trenger deres hjelp. Her er det som må oppfylles: - Ikke veie så mye mer enn 1 kg - Minst 2 gb RAM - Minst 250 gb hardisk - Minst 5 timers batterilevetid - Må ha Windows 7 Ønsker også at den helst skal være hvit eller lyserosa. Skal bruke maskinen til stortsett alt, men har en vanlig bærbar fra før der jeg skal ha bilder, musikk osv. Noen som vet om en som passer perfekt for meg? :-) Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 hei først må jeg vel si velkommen som ny bruker! men så på denne Den veier 1,4 kg har 2gb RAM 250 GB harddisk 6 timers levetid Windows 7 home premium sikkert lett å finne en bedre, men jeg har ikke tid Lenke til kommentar
Millis03 Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Tusen takk! :-) Har sett på denne maskinen, men leste en eller annen plass at den ikke var så bra. Jeg har ikke nesten ikke peiling på maskiner, så trenger litt "eksperthjelp" til å finne en bra pc! Noen andre som har noen forslag? Lenke til kommentar
basip Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Ta heller steget opp til: Acer Aspire 1810TZ Da får du Dual-Core, 64-bits Windows 7, 3 GB minne, HDMI ut og kraft nok til å spille av Full-HD film! Har bestilt meg en slik selv Edit: Du får den forresten i hvit også! Endret 11. november 2009 av basip Lenke til kommentar
rogerengh Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ta heller steget opp til: Acer Aspire 1810TZ Da får du Dual-Core, 64-bits Windows 7, 3 GB minne, HDMI ut og kraft nok til å spille av Full-HD film! Har bestilt meg en slik selv Edit: Du får den forresten i hvit også! Er det noen som har erfaringer med denne egentlig?? Lenke til kommentar
basip Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Ikke så mange her på berget ser det ut som, men Notebookcheck har kjørt en test på den og på dette forumet er det en 118 sider lang tråd om den. Selv håper jeg på å få noen positive erfaringer om 2 dager når jeg har den i hende Lenke til kommentar
Millis03 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Har du fått maskinen nå? Hvordan syns du den er? :-) Jeg har lett litt på nettet, men finner den ikke i hvit. Kan du linke til siden du har sett den i hvit? :-) Lenke til kommentar
basip Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Har du fått maskinen nå? Hvordan syns du den er? :-) Jeg har lett litt på nettet, men finner den ikke i hvit. Kan du linke til siden du har sett den i hvit? :-) Jeg har fått den ja, meget fornøyd! Eneste jeg har å utsette er at det følger med endel "bloatware" som tok litt tid å fjerne. (Forehåndsinstallerte programmer og spill som bare tar opp plass og ressurser etter min mening) Ellers er den kjapp og responsiv, klarer fint multitasking, avspilling av HD og kan kobles lekende lett til TV via hdmi kabel. Alt i alt : Du får den i hvit hos Elkjøp og de har faktisk senket prisen enda noen kroner ser jeg nå. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Dyr da ville jeg klart heller kjøpt Acer Timeline til 4795,- hos Lefdal.. http://www.lefdal.com/product/data/barbar-...er-aspire-3810t Lenke til kommentar
Millis03 Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Aah, der var den i hvit ja! Tusen takk :-) Finnes Acer Timeline i hvit da? :-) Lenke til kommentar
basip Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Dyr da ville jeg klart heller kjøpt Acer Timeline til 4795,- hos Lefdal.. http://www.lefdal.com/product/data/barbar-...er-aspire-3810t Joda, om man kan ta til takke med dårligere CPU og Vista istedet for windows 7. (Ja, jeg vet man kan oppgradere, men da er det som oftest en ekstra liten kostnad og arbeidet man selv må legge ned) En Dual Core CPU vil også gi mye mer nytte i denne sammenhengen enn økningen fra 3 - 4 GB minne. Endret 25. november 2009 av basip Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hva med denne http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...76;c:36159;r:pg http://www.tu.no/forbrukerteknologi/article220573.ece Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Dyr da ville jeg klart heller kjøpt Acer Timeline til 4795,- hos Lefdal.. http://www.lefdal.com/product/data/barbar-...er-aspire-3810t Å hjelpe meg ... nei, nei, nei, nei. Aldri kjøp noe med Core 2 Solo prosessor til bruk med Vista eller Win7. Den 3810T-en er velkjent for å essensielt oppføre seg som om ledningsnettet er av sirup når du forsøker å multitaske noe særlig. Utover det skal Acer fase ut Solo-prosessore på Timeline-serien sin, så kjøper du denne kan du like greit kjøpe med løsskjegg og postkasse i tillegg. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Dyr da ville jeg klart heller kjøpt Acer Timeline til 4795,- hos Lefdal.. http://www.lefdal.com/product/data/barbar-...er-aspire-3810t Å hjelpe meg ... nei, nei, nei, nei. Aldri kjøp noe med Core 2 Solo prosessor til bruk med Vista eller Win7. Den 3810T-en er velkjent for å essensielt oppføre seg som om ledningsnettet er av sirup når du forsøker å multitaske noe særlig. Utover det skal Acer fase ut Solo-prosessore på Timeline-serien sin, så kjøper du denne kan du like greit kjøpe med løsskjegg og postkasse i tillegg. Altså man får se på bruksområdet til trådstarter/maskin her for det første.... Jeg har hatt 3810T selv og den maskinen er ikke laget som en arbeidshest selv om den klarte alt av mine oppgaver veldig bra også HD video i 1080p og det er vel heller ikke det trådstarter skal kjøpe her en kraftkar så jeg gir tips etter bruksområdet.... Er man ute etter en super maskin med, knall batteritid, veldig god 13,3 LED skjerm, lett og syltynn, dønn stille samt har et veldig stilig design og god byggekvalitet så er 3810T et meget godt valg. Det er vel neppe tillfeldig at maskinen bare har fått seksere og femmere kastet etter seg av av hele IT verden selv med Core Solo prosessor... Min favoritt vil allikevel være Asus UL30A den koster litt mer men jeg ville lagt litt ekstra for denne. Skal du ha mini pc så er nok Asus EEE PC 1101HA med 250 disk, 2 giga ram og Win 7 det klart beste valget i forhold til pris og kvalitet. Endret 25. november 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Dyr da ville jeg klart heller kjøpt Acer Timeline til 4795,- hos Lefdal.. http://www.lefdal.com/product/data/barbar-...er-aspire-3810t Å hjelpe meg ... nei, nei, nei, nei. Aldri kjøp noe med Core 2 Solo prosessor til bruk med Vista eller Win7. Den 3810T-en er velkjent for å essensielt oppføre seg som om ledningsnettet er av sirup når du forsøker å multitaske noe særlig. Utover det skal Acer fase ut Solo-prosessore på Timeline-serien sin, så kjøper du denne kan du like greit kjøpe med løsskjegg og postkasse i tillegg. Jeg har selv bestilt en Acer Timeline 1810T fra Multicom etter litt kikking rundtomkring, denne var rimelig, pluss at multicom kjører kampanjepris på tjenesten "levering på dør". Jeg ble usikker om T/TZ innebærer henholdsvis core solo/duo... Sendte mail, og ifølge multicom er det bare harddisk 250/320gb og RAM 3/4gb som skiller T/TZ. Er det noen som vet dette? Jeg er heller ikke interessert i å sitte med solo-prossessor i Win7 :S Lenke til kommentar
basip Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Nå har du sikkert fått maskinen allerede og funnet det ut selv, men SU4100 som sitter i 1810t er samme som sitter i TZ (som jeg har) Altså en Dual Core Fin pris på den der forresten! Lenke til kommentar
Anders1995 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) 6 timer? Det virker litt mye. Har du noen mer informasjon om batteritiden? Er batteritiden målt når den er i aktiv bruk? O.L? Endret 9. desember 2009 av Anders1995 Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Nå har du sikkert fått maskinen allerede og funnet det ut selv, men SU4100 som sitter i 1810t er samme som sitter i TZ (som jeg har) Altså en Dual Core Fin pris på den der forresten! Jepp, det stemmer! Jeg har faktisk fått en 1810TZ, virker som det stod feil hos multicom bare, så er fornøyd med 4500 for denne! 320gb disk og 3gb ram var det også, noe som holder lenge med 32-bits Windows 7 Tastaturet er litt uvant, men ellers er jeg sinnsykt fornøyd! Anders1995: Ved aktiv bruk vil vel kanskje batteriet vare litt kortere tid enn 6 timer, men ifølge denne testen varte batteriet 12timer og 31minutter(!!) ved lite aktiv bruk, og 6timers batterilevetid ved wlan på og konstant internettbrowsing! Endret 10. desember 2009 av Cursio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå