Mister t Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hvordan vil det funke? Vil det funke bedre enn IDE? Det er 50 pins kabel, men det er vel uten betydning. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Bedre og bedre, dataflyten blir ihvertfall mer stabil mellom cdrom og brenner, men det går ikke raskere av den grunn. Og du kan bruke maskinen din til andre ting hvis du har en litt treig maskin. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg trodde det var liksom fy-fy å koble to cd-rom enheter på samme kabel. Er det motsatt på SCSI i forhold til IDE da...? For det ER vel fy-fy på IDE kabelen? Litt trøtt, må ha det inn med teskje skjønner'u Lenke til kommentar
aschj Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Det er på ingen måte fy-fy. Man kan dog få problemer viss man skal kopiere fra cd til cd da IDE ikke kan sende og motta samtidig på samme kabel. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Er jo som de sier, er mer "fy fy" å koble 2 stk ide cdrom/dvd spillere på samme kabel (hvis det skal kopieres fra de samtidig ihvertfall). Er jo ikke samme systemet hos scsi. Der kan vel signalet sendes toveis? eller tar jeg feil? Ihvertfall, hvis det er feil, så har jeg ikke anelse om hvordan jeg kan overføre med 50-60mb i sec over den ene scsikanalen min mellom 2 av diskene mine Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hvordan vil det funke? Vil det funke bedre enn IDE? Det er 50 pins kabel, men det er vel uten betydning. Vil funke glimrende? Du kan ha 6 enheter på en scsi kabel.(Er ikke sikker,er lenge siden eg skjekket om det stemmer) Har selv scsi brenner og cd-rom. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Er det ikke 7stk enheter på gamle 50pins da? Eller var det 6stk enheter + kortet kanskje..? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Ja du har rett, 7totalt med kontrolleren. Altså 4 disker + 2 cd drev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå