Krokan Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Har bestillt "gratis" Windows 7 oppgradering på en ACER pc, men det tar jo evigheter før de somler seg til å sende den ut. Vil jeg kunne innstallere en "prøveversjon" (f.eks et image jeg har lastet ned ifra MSDN), og aktivere denne med nøkkelen jeg mottar sammen med oppgraderingsplata? Oppgraderingsplata er den norske utgaven, men jeg kan like greit bruke den engelske ugaven. Fra bestillingstatus hos ACER: Betalingsstatus: Venter på avregning Originalt Windows®-operativsystem installert Produkt kvalifisert for oppgradering til Windows® 7 Norwegian - Bokmal Windows® Vista Home Premium 64-BIT -----> Windows® 7 Home Premium 64-BIT Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvis du sitter på en lovlig MSDN .iso fil, så har du jo fått lisens derfra også, og skjønner ikke helt hvorfor du gidder å vente på oppgraderingsplaten. Via MSDN har du jo fått fullversjonen til Windows 7 - hvorfor nedgradere til oppgraderingsversjonen? Men når du snakker om prøve versjon, er det BETA/RC utgaver? For de får du ikke aktivert med en RTM lisens, som er det du får tilsendt. Har du en RTM versjon fra MSDN kan du jo ta en oppgradering og så vente med å aktivere til du får lisensen fra Acer (eventuelt bruke rearm om det tar mer enn 30 dager). Men skjønner fortsatt ikke hvorfor du ikke kan bruke lisensen du fikk med via MSDN? Er det en piratkopi du sitter på, er det jo utrolig dumt å legge inn noe slikt å aktivere i ettertid, siden du kan ha fått med mye annet på den platen, som bakdører, keyloggere etc. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Har lovlig lisens(er) fra MSDN ja, men tenkte å spare dem jeg ikke har brukt opp. Kan jo være greit å ha en lisens eller to til overs. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Har lovlig lisens(er) fra MSDN ja, men tenkte å spare dem jeg ikke har brukt opp. Kan jo være greit å ha en lisens eller to til overs. Kan du jo heller spare oppgraderings lisensen da.... Du kan bruke den til å installere som normalt: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har kjøpt en maskin til svigermor - med Vista Home Premium - som jeg tenkte å oppgradere til Windows 7 før hun fikk den. Dessverre ser det ut til å ta år og dag før oppgraderings-CDen kommer. Har funnet nedlastinger for norsk Windows 7 Ultimate og engelsk Home Premium, men disse vil ikke kunne aktiveres om maskinen oppgraderes grunnet feil versjon eller språk. Noen som vet om det vil fungere å endre språk eller versjon på en av de installasjonene? Jeg er selvsagt bare interessert i å bruke den lovlige lisensen som følger med. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg er selvsagt bare interessert i å bruke den lovlige lisensen som følger med. Da venter du jo bare på oppgraderingsplaten, så er jo alt helt greit. Alt annet er jo piratkopiering, og det får du ikke hjelp til her. Eneste alternativet er jo å låne en Windows 7 plate fra noen du kjenner, installere riktig versjon og språk, så eventuelt utsette aktiveringen med rearm funksjonen frem til du får platen. Du kan bruke W7 i 90 eller 120 dager med rearm. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Men, trenger jeg den oppgraderingsplaten for å aktivere? Om ja, betyr det også at jeg må reinstallere når jeg får den? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Men, trenger jeg den oppgraderingsplaten for å aktivere? Om ja, betyr det også at jeg må reinstallere når jeg får den? Det er ikke bare platen du får, du får også selve produktnøkkelen. Den har du ikke fått nå. Så du har ingen ting per dags dato, kun en kode for å kunne få oppgradert. Det betyr at du får Windows 7 Home Premium tilsendt en gang, siden du har Vista Home Premium. Installerer du noe annet enn Windows 7 Home Premium nå, må du formatere pcen når du får platen og produktnøkkelen ja. Anbefaler deg uansett ikke til å installere piratkopiert Windows, da den kan inneholde så mye rart, og ting du aldri vil finne ut ligger der. Så en dag er kontoen tømt, og du skjønner ikke noe. Om du ikke får tak i en fysisk kopi av Windows 7 Home Premium platen, så anbefaler jeg deg å vente til du får oppgraderingsplaten. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ah, av en eller annen grunn trodde jeg at jeg kunne aktivere med Vista-produktnøkkelen. Men, da er jeg med. Får se hva jeg får fatt i. Litt kjedelig å lære svigermor med Vista først og Windows 7 om noen dager/uker. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ah, av en eller annen grunn trodde jeg at jeg kunne aktivere med Vista-produktnøkkelen. Men, da er jeg med. Får se hva jeg får fatt i. Litt kjedelig å lære svigermor med Vista først og Windows 7 om noen dager/uker. Er jo ikke mye forskjell på Vista og Windows 7 i brukergrensesnittet, så lærer du svigermor Vista vil hun uten problemer kunne bruke Windows 7... Men skjønner at det er kjedelig å gjøre en installasjon nå, og så gjøre alt på nytt om noen uker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå