Gå til innhold

AOPEN AK77 PRO & PCI 3D KORT

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nettopp kjøpt meg et Aopen AK77 Pro hovedkort (http://www.aopen.com/products/mb/ak77pro.htm), og ettersom jeg skriver her nå, er det vel nesten overflødig å si at jeg har en del problemer.

Jeg bruker et PCI grafikkort (Creative 3D Blaster GeForce2 MX), ettersom den gamle maskinen min ikke hadde AGP-slots(!). Det stinker, men sånn er det nå. Tingen er at når jeg starter maskinen, kommer en lang beeeeep, deretter 2 eller 3 korte. Etter hva jeg har forstått betyr dette at det er noe krøll med grafikk-kortet. Har prøvd å skru av alle AGP-funksjoner i BIOS'en, men uten hell. Får ikke noen reaksjon på skjermen heller, før jeg trykker på reboot-knappen. DA funker det. Merkelige greier. Enda rarere er det at hvis jeg også setter inn Soundblaster Live-kortet mitt i en annen PCI-slot, nekter maskinen å funke når jeg prøver reboot-trikset mitt. Har et onboard lydkort på hovedkortet, men sekv om jeg skrur det av i BIOS'en, nekter SBLive-kortet å funke. Har du noen som helst ide på hva jeg bør teste, send et svar. Er temmelig på tuppa etter å ha svidd av 4800 på ny hardware uten at det funker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes merkelig ut. Har selv hatt et AK77 Pro. Jeg tror noe er litt rart med det hovedkortet. Jeg har også kjørt PCI skjermkort på det, og hadde noen problemer med det, men husker ikke hva jeg gjorde for å bli kvitt det. Hva skjer helt frem til du rebooter? Slår maskina seg av om du ikke rebooter?

Det kan hende du må sende inn det hovedkortet til rep. Selv hadde jeg aldri problemer med onbord hovedkortet og Live! kortet...

Lenke til kommentar

Fikk låne et AGP-kort av en kompis. Nå funker det som bare det, bortsett fra lydkortet, da, som jeg mistenker for å være defekt. Det rare er at jeg ikke får til å bruke onboard-lydkortet heller. Har gjort alt; aktivert det i BIOSen, lagt inn ferske drivere, fjerna alt av mute'ing og kjørt hardwaretest i xp. Alt ser ut til å funke, winamp og windows media player starter opp (pleier ikke gjøre det hvis det er noe galt på lydfronten), og jeg har rett og slett gått tom for ideer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...