tobler0ne Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Hei. Er på utkikk etter gode hodetelefoner som erstatning til native speakerne på laptopen. Vil ha noen som leverer god kvalitet på musikk og film. Er villig til å gå opp mot 2000kr om det er nødvendig. Bor i USA nå så kan få det meste noen hundrelapper billigere. Ble lei av de innebygde høytalerne i laptopen og lo høytalerne være hjemme i Norge, så vil ha noe som kan produsere god lyd og bass. Har sett litt på Beats by Dr. Dre som jeg får for 1 700kr her, eller Razer Megalodon da jeg driver smått med spill. Men hva anbefales? Hører Sennheiser og AKG er gode merker, men liker ikke designet på de personlig. Vil også ha noen gode øreplugger som funker. Er lei av Apples som suger. Bruker iPhone som kilde så vet ikke om det er vits med high-end da den ikke leverer god nok musikk uansett? Kan strekke meg opp til 600kr. Bose In-Ear Headphones f.eks? Endret 8. november 2009 av Tobye Lenke til kommentar
stigga Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Koss porta pro. Billige, knallgod lyd, fine og jogge med, livstidsgaranti, sammeleggbare. Eneste minus er at den er lytt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Porta Pro? Var det eit seriøst forslag? Til Tobye: Ikkje bry deg for mykje om design. Med mindre du skal gå rundt ute med dei så betyr det vel lite? Sennheiser og AKG produserer veldig gode sett, så du bør ikkje avfeie dei så fort. Ellers har du for eksempel Beyerdynamic DT 770 Pro som er veldig populære: https://prisguiden.no/produkt/beyerdynamic-dt-770-pro Når det gjeld pluggar kan du kjøpte Sennheiser CX300. Billige, men heilt kurant. Med 600 kroner til rådighet kan du sikkert finne eit par Shure-pluggar til den prisen i USA. Beats av Dr. Dre har for mykje fokus på design og merke. Dei er prega av for mykje bass etter min meining, ikkje like gode som konkurrentane sine sett. Endret 8. november 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Porta Pro? Var det eit seriøst forslag? Til Tobye: Ikkje bry deg for mykje om design. Med mindre du skal gå rundt ute med dei så betyr det vel lite? Sennheiser og AKG produserer veldig gode sett, så du bør ikkje avfeie dei så fort. Ellers har du for eksempel Beyerdynamic DT 770 Pro som er veldig populære: https://prisguiden.no/produkt/beyerdynamic-dt-770-pro Når det gjeld pluggar kan du kjøpte Sennheiser CX300. Billige, men heilt kurant. Med 600 kroner til rådighet kan du sikkert finne eit par Shure-pluggar til den prisen i USA. Beats av Dr. Dre har for mykje fokus på design og merke. Dei er prega av for mykje bass etter min meining, ikkje like gode som konkurrentane sine sett. Jeg skulle til å foreslå det samme... Beyerdynamic DT770 og Sennheiser CX300 burde passe greit til Tobye's kriterier/brukerområde. Slitgate, PortaPro, er vel egentlig ganske elendige... - Billige (Ja, de kan vel nesten ses påsom billig-dritt ) (De kan vel ikke egentlig sammenlignes med hodetelefoner med verdi fra 1 til 2k...) - Knallgod lyd (NEI!) - Fine å jogge med (Nja) - Livstidsgaranti (Greit nok, kjekt å ha) - Sammenleggbare (Ja, men det er den dårligste patenten jeg har sett på noen som helst sammenleggbare headset...) Endret 8. november 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Har allerede PortaPro. Er lei av å få såre ører etter 1 times bruk, selv med comfort-instillingen. Så DT770 leverer god lyd altså? Er de surround? Dennemodellen? Synes fremdeles de ser ganske triste og stygge ut. De ørepluggene fra Sennheiser ser ganske nice ut. Kan kanskje strekke meg til CX400, hvis de er bedre? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 CX400 er vesentlig bedre, også følger det med ørten ulike gummibiter så du finner noe som passer Lenke til kommentar
cFc Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Headsett eller plugger? Ser beggedeler er anbefalt. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Så DT770 leverer god lyd altså? Dennemodellen? Synes fremdeles de ser ganske triste og stygge ut. Ja, DT770 leverer god lyd. Ja, den modellen funker godt, men om du ikke ønsker å skru opp volumet for mye, kan det vær 32 Ohm-en passer deg bedre. Jeg syntes også de så litt snåle ut da jeg først så dem, men nå når jeg har dem og har fått prøvd dem selv, er det ikke noe jeg bryr meg spesielt om, grunnet byggekvaliteten og lydkvaliteten Jeg må si PortaPro ser mye styggere ut enn DT770 EDIT: cFc, les førstepost Endret 8. november 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Ok tror det blir CX400. DT770: Hvilken modell? Og den bruker en vanlig mini-jack plugg, right? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Ok tror det blir CX400. DT770: Hvilken modell? Og den bruker en vanlig mini-jack plugg, right? DT770 32 eller 80 Ohm burde nok passe best. 2005 Edition og 250 Ohm krever nok forsterker... Det er mini-jack/3,5mm jack på DT770, men det følger med adapter til 6,35mm jack også. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg er ikke veldig kresen på verken lyd eller design, og jeg har lite hode. PortaPro funker fett! Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Finner ikke 32-ohm. De jeg linket til er 80-ohm, og $200 er en god pris? Takker for all respons, er veldig nære å bestille nå . Endret 8. november 2009 av Tobye Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 $200 er rundt 1200 kroner etter dagens kurs. Det er 500-600 lågare enn prisnivået i Norge. Korleis det er i forhold til prisnivået i USA veit eg derimot ikkje. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Siden du var villig til å strekke deg opp til 600 kr er Ultimate Ears Super.FI 5 meget gode plugger i den prisklassen. Du får de til rundt 100$ på ebay. De finnes også i en egen utgave for iPhone, men den koster litt mer. Det finnes forøvrig et lass med alternativer i den prisklassen, men de nevnte pluggene er et trygt valg. Om du har lyst til å lese mer om alternativene, så ta en titt her. Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Hvordan er de mot Sennheiserne? Og finnes det noen andre klokker som funker? Beyer'ne virker gode sett bort fra utseendet... Hvis jeg får samme kvalitet med bedre design hadde det vært flott. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 $200 er rundt 1200 kroner etter dagens kurs. Det er 500-600 lågare enn prisnivået i Norge. Korleis det er i forhold til prisnivået i USA veit eg derimot ikkje. For en-2 uker siden kosta de 1395 her. Og uansett er det bare 400kr under prisnivået i Norge, siden de koster 1599 her nå Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Men er ikke Beyerdynamic'ene med sine 270g (?) litt tunge? Husk at jeg tenker å bruke de så lenge jeg er på PCen til musikklytting 2-20 timer per dag. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Men er ikke Beyerdynamic'ene med sine 270g (?) litt tunge? Husk at jeg tenker å bruke de så lenge jeg er på PCen til musikklytting 2-20 timer per dag. De virker faktisk veldig lette i forhold til størrelsen. Jeg merker ikke så god at man har de på i forhold til hva man kanskje skulle tro Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Har prøvd DT770 nå. Lyden er veldig god og jeg har ingen ting å utsette på den, men jeg blir veldig varm rundt ørene etter kort tid. Synes det er veldig ubehagelig og føler ørene mine blir veldig slitne. Finnes det noen puter som lufter bedre eller noe? Ellers tror jeg jeg blir nødt til å returnere dem. Venter enda på Ultimate Ears super.fi 5 . Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Har prøvd DT770 nå. Lyden er veldig god og jeg har ingen ting å utsette på den, men jeg blir veldig varm rundt ørene etter kort tid. Synes det er veldig ubehagelig og føler ørene mine blir veldig slitne. Finnes det noen puter som lufter bedre eller noe? Ellers tror jeg jeg blir nødt til å returnere dem. Venter enda på Ultimate Ears super.fi 5 . Det finner i hvert fall skinnputer, men jeg vet ikke om de lufter noe bedre EDIT: Hva synes du om vekta? Endret 13. november 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå