Tommelom Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Skal oppgradere maskina nå og lurer på om jeg skal gå i7 eller i5. Kommer nå til å kjøre sli/crossfire på et eller annet tidspunkt. Det jeg lurer på er om 1156s max 8x/8x kan bli en flaskehals om man f.eks stapper inn 2 stk 5870 kontra 1366 som har full 16x/16x? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) 5870 tipper såvidt over 8x eller ligger og lurer nært bandwith grensen. Det er en forskjell men den er veldig liten (2% - 7%). Du kan se skaleringsdata for 5870 i crossfire på i5/i7 i X58/P55 her: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i...mp;p=2&cp=6 Endret 8. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Skal oppgradere maskina nå og lurer på om jeg skal gå i7 eller i5. Kommer nå til å kjøre sli/crossfire på et eller annet tidspunkt. Det jeg lurer på er om 1156s max 8x/8x kan bli en flaskehals om man f.eks stapper inn 2 stk 5870 kontra 1366 som har full 16x/16x? I denne testen hos Tom's Hardware så konkluderte de med dette: Will Core i5 handicap you right out of the gate with multi-card configurations? The aforementioned gains evaporated in real-world games, where Core i7's trended slightly higher, perhaps as a result of Hyper-Threading or its additional memory channel. With two cards installed, Core i5 simply didn't gain as much performance as Core i7 at high resolutions. It wasn't, however, noticeably handicapped, and was still able to deliver more performance than Core 2 Quad (also limited to a pair of x8 connections via P45). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå