Joe DiMaggio Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Hei! Jeg har akkurat installert Windows Viritual PC på min Windows 7 maskin. Pga. jobb, jobber jeg en del med Windows Server 2008 R2 og ønsker å ha dette systemet på maskinen min. Som dere ser i vedlegget så sier programmet/maskinen at min prosessor ikke støtter 64-bit. Det gjør den. Windows 7 installasjonen er 64-bit. Noen som kan hjelpe meg med dette? Endret 7. november 2009 av Sveinung Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Jeg har selvfølgelig også installert Windows Viritual PC 64-bit. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Har søkt litt på nett og det ser ut som om Windows Viritual PC ikke støtter 64bits systemer uansett om du har 32bit eller 64bit system installert opprinnelig. Eneste mulighet er å gå over til andre løsninger som f.eks VmWare Workstation, men det koster jo en del da.. This issue has already been answered in another post. Microsoft does not have support for 64 bit guests in Windows Virtual PC. It has never been supported. Options are: Windows Server 2008 R2 Hyper-V VMWare Workstation http://www.microsoft.com/communities/newsg...p;sloc=&p=1 Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Bruker VMware Player nå. Får installert Server 2008 R2, men når jeg skal aktivere Hyper-V under "Features" så får jeg samme meldingen. Like langt egentlig. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Bruker VMware Player nå. Får installert Server 2008 R2, men når jeg skal aktivere Hyper-V under "Features" så får jeg samme meldingen. Like langt egentlig. Men hva er det du prøver å gjøre egentlig? Skal du lage virtuelle pcer under den virtuelle pcen? Det fungerer jo nokså dårlig. Vmware server har vel muligheten i teorien, men jeg har ikke testet dette skikkelig ut. Høres ut som om du bør kjøre en egen pc med Windows 2008 Server R2, hvis du skal drive med visualisering og Hyper-V. Og hvis dette virkelig er jobb relatert, så bør de jo kunne koste på deg en ekstra pc, siden de først gir deg en lisens til ca 20-30.000 kroner. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Jeg holder på med dette, ja. Jeg har egen servere til dette, men ønsket å kunne små teste litt på datamaskinen hjemme også og ikke bare på kontoret. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg holder på med dette, ja. Jeg har egen servere til dette, men ønsket å kunne små teste litt på datamaskinen hjemme også og ikke bare på kontoret. Da bør du prøve Vmware Server, den er gratis og skal funke med det du er ute etter. Men du bør ha en kraftig CPU og MYE RAM på den virtuelle pcen for at dette skal fungere. Anbefaler ikke å kjøre virtuelle pcer inne i en virtuell pc, det er oppskriften på trøbbel. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Forstår jeg rett at du kjører Server 2008 i VMWare? Isåfall får du ikke kjørt Hyper-V, det kommer av at du ikke kan viritualisere noe som allerede er viritualisert. Teknisk så har det vel å gjøre med at hypervisoren må ha tilgang til den fysiske maskinvaren, noe den ikke har når du allerede har et virtuelt lag under. Har irritert meg over akkurat samme saken selv da det hadde vært greit å teste Hyper-V uten en fysisk maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå