unwill Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Min oppfatting er at maskinen er ganske stille, men absolutt ikke lydløs. Om det ellers er lite støy der man er så kan man høre en lav during. For maskinen er ikke vifteløs, også bruker den en 5400 RPM HD, noe som også lager litt lyd. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Min oppfatting er at maskinen er ganske stille, men absolutt ikke lydløs. Om det ellers er lite støy der man er så kan man høre en lav during. For maskinen er ikke vifteløs, også bruker den en 5400 RPM HD, noe som også lager litt lyd. Sitter man helt alene i et ellers stille rom hører man maskinen. Men de aller fleste tilfeller vil bakgrunnsstøy fra en eller annen kilde være lant høyere. Lenke til kommentar
Trillian Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Er det noen her som har kjøpt modellen 165v eller 163v, og har noen erfaringer med batteritiden? Er det andre forksjeller? Det ser ut til at det er stort sett denne som selges i butikk. Etter flere dårlige erfaringer er jeg skeptisk til å bestille på nett EDIT: Og hva med støy, ser noen mener den er stille og noen mener den kan høres. Har akkurat prøvd en med 7200 rpm, den vibrerte og lagde konstant en vifteaktig lyd, veldig irritierende i lengden. Endret 9. desember 2009 av Trillian Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Eneste forskjellen er bedre batteritid ca to timer ekstra.. Jeg har UL50 VT vet ikke om det er forskjell på støy kontra UL30 men jeg må seriøst konsentrere meg skikkelig for å høre noe som helst og bøye hodet mot tastaturet for å høre et svakt svakt sus jeg har aldri vært i nærheten av en slik stille maskin og jeg har hatt drøssevis med bærbare da jeg bytter ofte men denne beholder jeg det er i hvert fall sikkert Endret 9. desember 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Trillian Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Eneste forskjellen er bedre batteritid ca to timer ekstra.. Jeg har UL50 VT vet ikke om det er forskjell på støy kontra UL30 men jeg må seriøst konsentrere meg skikkelig for å høre noe som helst og bøye hodet mot tastaturet for å høre et svakt svakt sus jeg har aldri vært i nærheten av en slik stille maskin og jeg har hatt drøssevis med bærbare da jeg bytter ofte men denne beholder jeg det er i hvert fall sikkert Høres bra ut Hvordan er foresten ul50 å dra rundt på? Hadde tenkt meg en lettere og mindre, men ser at vekten på denne er oppgitt til 2,1 kg, det er vel ikke all verdens forskjell? Og batteritiden på denne? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Eneste forskjellen er bedre batteritid ca to timer ekstra.. Jeg har UL50 VT vet ikke om det er forskjell på støy kontra UL30 men jeg må seriøst konsentrere meg skikkelig for å høre noe som helst og bøye hodet mot tastaturet for å høre et svakt svakt sus jeg har aldri vært i nærheten av en slik stille maskin og jeg har hatt drøssevis med bærbare da jeg bytter ofte men denne beholder jeg det er i hvert fall sikkert Høres bra ut Hvordan er foresten ul50 å dra rundt på? Hadde tenkt meg en lettere og mindre, men ser at vekten på denne er oppgitt til 2,1 kg, det er vel ikke all verdens forskjell? Og batteritiden på denne? 1,9kilo er vel rett men pirk, det blir jo ikke strore vektforskjellen uansett så i det dalglige vil du ikke tenke på dette.. Batteritid er oppgitt til 12 timer på VT modellen men mellom 8-10 er realistisk. Velger du UL50 så kjøp VT modellen da den faktisk har et godt skjermkort for spill Nvidia GT210 pluss det innebygde Intel kortet så du kan velge vilket du vil bruke til en vær tid Endret 9. desember 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Trillian Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 1,9kilo er vel rett men pirk, det blir jo ikke strore vektforskjellen uansett så i det dalglige vil du ikke tenke på dette.. Batteritid er oppgitt til 12 timer på VT modellen men mellom 8-10 er realistisk. Velger du UL50 så kjøp VT modellen da den faktisk har et godt skjermkort for spill Nvidia GT210 pluss det innebygde Intel kortet så du kan velge vilket du vil bruke til en vær tid Fristende Må bare vente å se om jeg får igjen pengene for en probook jeg kjøpte hos amentio, den bråkte og vibrerte altfor mye for meg, noe prosessoren nok har skylda for Den veide dessuten nesten like mye, 1.7, og føltes lett nok for meg. Tar heller en noe tregere PC over en bråkete en. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Var det QX056V eller QX165V som var den "beste"? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Er veldig usikker på om jeg skal gå for denne maskinen eller en asus eee 1101he som har 1336x768 oppløsning. Tror kanskje at den UL30A blir litt overkill Lenke til kommentar
karakas Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hva er forskjellen på GMA og UMA modellene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Tror kanskje at den UL30A blir litt overkill Hvis den blir overkill for deg i dag, er du i hvertfall litt forberedt til fremtiden. Lenke til kommentar
Anders1995 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Hei, jeg strever med å finne en bra bærbar pc. Jeg har lenge likt Acer med sine bra og billige pc'er. Men etter å ha lest hele denne artikkelen tror jeg at jeg ska gå for Asus. Jeg har lyst på en data som er god til spill (trenger ikke være de aller nyeste) men med lang batteritid (minst 8 timer), og som kansje har hdmi, vga eller dvi utgang. Jeg har nå laget en liste med noen Asus pc'er å lurer på hvilken jeg skal velge. Asus UL30VT Asus UL50VT XX020V Asus UL50 GT Asus UL30A-QX056V Asus UL50AG Trenger hjelp til å finne ut hvilken som er best for meg, jeg bryr meg ikke så mye om pris så lenge det ikke passerer 9000kr. Endret 9. desember 2009 av Anders1995 Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har lest en god del nå, og har kommet fram til at Asus passer perfekt for meg. Jeg ønsker meg Asus UL30VT i sort. Er det noen som vet når UL30VT ankommer Norge? Ser at den kommer til Sverige i midten av desember. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=520990 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg vil også ha UL30VT i sort. Amazon sender ikke til Norge og Danmark desverre:( Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Fikk svar fra dustinhome.no angående UL30VT. Det er ventet inn en sølvgrå versjon av denne 14 Desember. Er skuffet at den ikke kommer i sort :\ Håper en sort versjon kommer ut i løpet av Januar! Lenke til kommentar
Trillian Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Kjempegod anmeldelse fra PcWorld idag PcWorld.no Men de kunne godt ventet til jeg fikk penger til å kjøpe den selv, nå blir vel lagerene tømt før jeg rekker det De er litt trege og da, litt sent å legge ut en anmeldelse like før vt kommer?! Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Tror kanskje at den UL30A blir litt overkill Hvis den blir overkill for deg i dag, er du i hvertfall litt forberedt til fremtiden. Framtiden er Hw akselerasjon av flash(også for gma500). Som en netpc fungerer atom utmerket, også i fremtiden. Lenke til kommentar
Trillian Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hvor stor er egentlig forskjellen på vt-modellene og a-modellene, noen som vet? Hva er egentlig forskjellen, og ved hva slags bruk vil man merke den? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 VT har en nividia grafikkbrikke også som man kan skru av og på. Det vil også gjøre maskinen egnet til spill. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Ah, UL30A er herlig! 56-versjonen, med størst batteri... Genialt bra! Og strømadapteren er pittebitte liten. Men syns batteriet ble litt stort da. Veier vel like mye som resten av maskinen. Pcen blir ca. 5mm høyere, da batteriet er større. Men det stikker ikke ut bak, sånn som på de stygge små netbookene. Genialt bra PC! Men mye dritt som lå innpå. Og en liten LOL: Det første som kommer opp når man starter maskinen "ta backup av windows system recovery state" blablabla... Om man trykker ta backup, så får man jo selvfølgelig beskjeden; "Fant ingen DVD-brenner", og det beste: En recovery-DVD følger med, så man slipper å lage en!...men hvor skal man sette den recovery-DVD'en da? Men blir vel muligens en sånn fra dealextreme til 200,-! Ikke brenner på denne, men det får man for 50-60,- ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå