jon_o Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Ja, da har jeg startet den opp og den driver å klargjør. Full reinstall tar jeg en annen dag. Vekta foreløpig er slik at i forhold til størrelsen så får man en kvalitetfølelse Skal veie mer nøye når jeg gidder Gratulerer Jeg er spent hva du synes etter å lekt litt med maskinen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ja, nå har jeg bare gått litt over, sjekket at alt er ok foreløpig osv. Men den er iallefall stille. Størrelsen er perfekt. Denne er istedenfor en netbook og en 15.6" laptop, så det blir mindre slengende rundt. Tastaturet er bra, og byggekvaliteten og (som testene sier). Strømforsyningen har også europlugg. Netbooken ble levert med støpsel for steikeovn Kan iallefall si den har levd opp til hva jeg forventet. Pris/ytelse får man det samme i en 15.6" til 4-5K. Men da får man ikke samme batteritid og ikke minst lave vekt og portabilitet. Så foreløpig konklusjon er at den er en lekker liten liten sak for de som ønsker noe mer enn det en netbook leverer, men fortsatt ønsker et kompakt design. Finnes også i ULA20 som da er 12", men husker ikke spec. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Godt å høre at du er fornøyd. Personlig har jeg lært å sette pris på batterilevetiden. Jeg la maskinen til lading natt til i går. Fruen satt med den i går ettermiddag og kveld og jeg har brukt den store deler av kvelden i dag. Likefullt oppgir batterimåleren at det gjenstår 65 % eller 7 timer og 59 minutter. Herlig! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det var uansett testen din som gjorde at bestill knappen ble trykket, så takk for det Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Det var uansett testen din som gjorde at bestill knappen ble trykket, så takk for det Ingen årsak Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) En ting Asus er flinke til og det er enkel bios update. Til og med Easyflash på denne og. Så da var versjon 211 (fra 206) lagt inn. Er visst noen småbugs så kan jo være greit å oppdatere Fant til og med noe som het easy overclock. Det varmer jo en gammal datanerd godt som er fostret opp på asus hk og bios settings Endret 11. november 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Fant til og med noe som het easy overclock. Det varmer jo en gammal datanerd godt som er fostret opp på asus hk og bios settings Det der har jeg bare lest om og ikke sjekket selv. Etter det jeg forstår kan du overklokke prosessoren med 5 %. Er det riktig? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Fant til og med noe som het easy overclock. Det varmer jo en gammal datanerd godt som er fostret opp på asus hk og bios settings Det der har jeg bare lest om og ikke sjekket selv. Etter det jeg forstår kan du overklokke prosessoren med 5 %. Er det riktig? Aner ikke enda, bare så det i gårkveld når jeg var kjapt inne i bios. Hadde ikke regna med noe fullblods klokking heller Men at det var der er jo nesten utrolig. På noen lappiser får man jo omtrent ikke endre boot rekkefølgen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Den overklokk greia er noe så enkelt som en meny der du velger 0-5% overclock. Så det var rett det du sa Jon. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Ja, jeg sjekka det der i dag. Hos meg kom maskinen levert med en overklokk på 3 %. Om jeg stiller den ned til 0 må vel det bety at jeg øker batterilevetiden ytterligere? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Stod på 3% her og. I prinsipp burde batteritiden øke. Men dette er vel dynamisk clock som bare slår inn ved behov, så det er nok ikke allverdens overklck du får. Står den på powersave er det satt begrensning på maks 50% prosessorhastighet, så da går den på laveste clock som er mulig på denne. Greit å oppdatere bios og om du ikke har gjort det. Var noen småbugs som var fiksa. Endret 13. november 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 I prinsipp burde batteritiden øke. Men dette er vel dynamisk clock som bare slår inn ved behov, så det er nok ikke allverdens overklck du får. Står den på powersave er det satt begrensning på maks 50% prosessorhastighet, så da går den på laveste clock som er mulig på denne. Greit å oppdatere bios og om du ikke har gjort det. Var noen småbugs som var fiksa. Det har du selvfølgelig rett i. Jeg har hatt maskinen på powersave siden starten, så da trenger jeg vel knappest å øke overklokkingen Likevel må jeg innrømme at jeg får en nærmest syk tilfredsstillelse av å presse datautstyret for alt hva det er godt for. Jeg oppdaterte biosen i går. Er det andre drivere som du har oppdatert? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Jeg har nå repartisjonert og reinstallert hele sullamitten. Jeg har iallefall henta fram de nyeste driverne jeg fant for innmaten og brukt dem. Ikke det at det var spesielt mye bloatware her, men jeg foretrekker alltid helt annet oppsett på partisjoner osv, så da er det greiest å ta å installere alt på nytt i samme slengen. Tar jo image av det, så det blir jo en once and for all Endret 13. november 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Ikke det at det var spesielt mye bloatware her, men jeg foretrekker alltid helt annet oppsett på partisjoner osv, så da er det greiest å ta å installere alt på nytt i samme slengen. Jeg var også positiv overrasket over mengden bloatware. Det var slett ikke så mye å slette som jeg fryktet. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Har ikke hatt så mange bærbare PCer, men syns det var en del Asus greier som jeg ikke skjønte hva man brukte til. Og for de som lurer så veier QX165V verjonen 1750 gram ink batteri, hadde vært fint om de med QX056V veide den bare for å sammenligne, siden den har et bedre batteri. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Da veide jeg min QX056 som da har 8 celler 5600mAh batteri: 1800gram. Så vektforskjellen er ikke stor. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 supert at noen tar seg tiden til å skrive test om denne pcen! vurderer den sterkt selv noen som har prøvd photoshop på denne? isåfall, hvordan taklet den det? og hvor er den billigst? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) supert at noen tar seg tiden til å skrive test om denne pcen!vurderer den sterkt selv noen som har prøvd photoshop på denne? isåfall, hvordan taklet den det? og hvor er den billigst? Jeg har ikke prøvd photoshop og kan derfor ikke uttale meg om det går bra eller ikke på UL30. Priser finner du i prisguiden Pass på å sjekk hvilken modell det er tale om. Akkurat nå skiller det ikke mere enn 200 kroner mellom den billigste 165V (Datakjeden og MPX) og den billigste 056V (Dustin Home). Med så liten forskjell ville i alle fall jeg ha valgt 056V. Endret 16. november 2009 av jon_o Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Ok? Nå er jeg litt på villspor, hva er forskjellen på 165v og 065v ? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Ok? Nå er jeg litt på villspor, hva er forskjellen på 165v og 065v ? 059v - ikke 065V Forskjellen er batteriet. 165V har et 8 cellers batteri med en kapasitet på 4400 mAh. Batteriet i 059V har like mange celler men en kapasitet på 5600 mAh. Forskjellen er ca. to timer batterikapasitet hvilket er verdt et par hundringser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå