Gå til innhold

Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)

jon_o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får ikke bilde når jeg kobler min pc til tv-en med HDMI er det noe spesielt jeg må gjøre? Er vant til at bilde bare kommer når jeg kobler til HDMI kabelen og sette tv-en på riktig input.

prøv å endre oppløsningen på pcen..

feks om du ikke har full hd på tven, ikke sett oppløsning på 1920x1280.

Lenke til kommentar
Ville anbefale skolejenta en UL30A. Enkel å ta med seg, liten og lett, og tåler en liten støyt.

Go for it! =)

UL30A-QX056V er kjempebra! 14-16 timer batterilevetid.

Du var litt vell optimistisk angående batteritida. 10-12 klarer du.

I min verden er det 14-16, men ok. Vi sier 10 timer da :p

Får ikke bilde når jeg kobler min pc til tv-en med HDMI er det noe spesielt jeg må gjøre? Er vant til at bilde bare kommer når jeg kobler til HDMI kabelen og setter tv-en på riktig input.

Trykk Windows + P om du er i Windows 7.

Pleier å funke tvert her.

Har 1366x768 som maks oppløsning på PC, og HD-ready på TV, så funker perfekt der.

Lenke til kommentar

God thread med mye gode tips! Har bestemt meg for å kjøpe en UL30 etter å ha lest dette selv. Det eneste som gjenstår er å finne ut av om jeg skal vente på nvidiaversjonen eller ikke. Det ser ut til at UL30VT kommer til de fleste forhandlere ila januar, men med en hake; 4400mAh batteri. Noen som har peil på når en versjon med 5600mAh kan forventes?

Regner egentlig med det kommer til å være for lenge å vente på en slik versjon. Jeg vet ikke stort om laptopbatterier, er det mulig å kjøpe UL30VT med 4400mAh batteri og et 5600mAh batteri separat (f.eks. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578142) og bytte ut selv? Noe sånt blir kanskje litt for dyrt til å være verdt det tho..

I så fall er vel spørsmålet om det er verdt å ofre 2 timer batteritid for muligheten til boost av grafikk. Hva sier dere? Komplett mener tydeligvis batteritiden er verdt 200kr mer:p Meeh! Hater når jeg ikke får i pose og sekk;) Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Du må finne ut hva du skal ha maskinen til.

Her i huset er det en UL30A-QX056V som har 14-16 timers batterilevetid ved normal bruk. Denne brukes ikke til spill e.l. da det er en kraftig stasjonær her til det.

Du er altså nødt til å finne ut om du vil ofre batterikapasitet og batterilevetid med å ha et dedikert skjermkort som gjør den mer egnet til spill. Det vil gå drastisk ut over batterilevetiden med spilling. Og når du spiller så har du jo som oftest en stikkontakt i nærheten.

Men du må finne ut om det er dette du vil bruke maskinen til, eller om du vil ha en portabel laptop med 10+ timer batterilevetid, som er stille, kjølig og klarer det meste.

Tvert du bruker et dedikert skjermkort, så vil du minke batterilevetid, for det kortet er sulten på strøm. I tillegg vil maskinen bli litt varmere under spilling etc. noe som igjen fører til at batteriet kan bli varmere, og dermed redusere levetiden på batteriet. På en del maskiner på markedet i dag, kan man faktisk redusere batteriets ladesykluser med opptil 50% grunnet at det brukes under feil omstendigheter.

Dette er sikkert ikke tilfelle på disse maskinene, men er likevel noe å tenke på.

Så, kort sagt:

Skal du ha en spillmaskin, eller en portabel laptop?

Lenke til kommentar

Dere som har denne fra før uten fancy skjermkort: Hvordan er ytelsen når dere spiller av HD-filmer via HDMI på TV?

Dersom jeg ikke skal bruke denne til noe særlig spilling, er det da verdt å gå på kompromiss av batterikapasitet for bedre skjermkort?

Jeg vurderer denne PC'en, men har fått høre at jeg bør ha et skikkelig skjermkort for å kunne spille av .mkv og tilsvarende.

Edit: Har tidligere vurdert Acer Timeline 3810T, NetOnNet har den til 5500,-

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/lap...2N(013576,3002)

Endret av Bjarte Pat
Lenke til kommentar

Bestilte meg en UL30A-QX056V i natt, fikk beskjed om at den var sendt i dag.

Har lest gjennom en del reviews, samt denne posten her, og må innrømme at jeg gleder meg som en liten unge.

Jeg kommer tilbake med mine uproffesjonelle innvendinger senere!

Takk til trådstarter, det var du som overbeviste meg.

Lenke til kommentar
Bestilte meg en UL30A-QX056V i natt, fikk beskjed om at den var sendt i dag.

Har lest gjennom en del reviews, samt denne posten her, og må innrømme at jeg gleder meg som en liten unge.

Jeg kommer tilbake med mine uproffesjonelle innvendinger senere!

Takk til trådstarter, det var du som overbeviste meg.

Hva med meg da? Jeg overbeviste litt også?...

Lenke til kommentar

Så absolutt :)

La meg få redigere mitt utsagn;

"Takk til trådstarter, for at han startet denne tråden - samt nortemoniac, for gode og utfyllende innlegg".

Gleder meg gjør jeg i allefall! Tror jeg klarer meg uten GeForce 210, men jeg kommer sikkert til å angre litt....?

Intel 4500 klarer vel Red Alert 2 og Age of Empires 2..? I så fall er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...