Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

-=Generelt om trådløst nettverk=-


Anbefalte innlegg

1.Blir det høy(ere) ping på et trådløst nettverk enn på et "standard" nettverk? 2.Er det ett fett om avstanden er 5 meter eller 250 meter med hensyn til pingen? Signalene skal i teorien gå med lysets hastighet, men jeg har hørt at trådløst fungerer dårlig i spill, da noen packets blir "bort", og spillet klikker. 3. Finnes det bredbåndsroutere som internt (mellom de dataene som er fysisk koblet til routen) har 100 MBPS, og 22 eller 54 MBPS mot trådløse enheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvis du har flere klienter på det trådløse så kan det oppstå problemer pga det har halv-duplex på trådløst.

2. Radio signaler går ikke med lysest hastighet. Lengden har noe å si pga at det er svakere signal slik at data må resendes pga dataen blir 'ødelagt' underveis.

3. Ja

Lenke til kommentar
2. Radio signaler går ikke med lysest hastighet. Lengden har noe å si pga at det er svakere signal slik at data må resendes pga dataen blir 'ødelagt' underveis.

 

"Radiodignaler" beveger seg med lysets hastighet. Både lys og "radiosignaler" er elektromagnetisk stråling. Forskjellen er frekvensen. Synlig lys er i bølgelengden 550 nm til 700 nm. "Radiosignaler" opererer i GHz-området.

 

Det brukes ikke feilkorrigerende (det brukes selvfølgelig feildetekterende)koder på pakkene som sendes som RF, da feil ofte kommer i burster, og det er mer hensiktsmessig å retransmitere. Data-raten varierer derfor, og mange spill vil nok ikke sette så stor pris på dette.

Lenke til kommentar
2. Radio signaler går ikke med lysest hastighet. Lengden har noe å si pga at det er svakere signal slik at data må resendes pga dataen blir 'ødelagt' underveis.

 

"Radiodignaler" beveger seg med lysets hastighet. Både lys og "radiosignaler" er elektromagnetisk stråling. Forskjellen er frekvensen. Synlig lys er i bølgelengden 550 nm til 700 nm. "Radiosignaler" opererer i GHz-området.

 

Det brukes ikke feilkorrigerende (det brukes selvfølgelig feildetekterende)koder på pakkene som sendes som RF, da feil ofte kommer i burster, og det er mer hensiktsmessig å retransmitere. Data-raten varierer derfor, og mange spill vil nok ikke sette så stor pris på dette.

 

Der får man igjen for å ha sovet i fysikk timene. :D

Lenke til kommentar
2. Radio signaler går ikke med lysest hastighet. Lengden har noe å si pga at det er svakere signal slik at data må resendes pga dataen blir 'ødelagt' underveis.

 

"Radiodignaler" beveger seg med lysets hastighet. Både lys og "radiosignaler" er elektromagnetisk stråling. Forskjellen er frekvensen. Synlig lys er i bølgelengden 550 nm til 700 nm. "Radiosignaler" opererer i GHz-området.

 

Det brukes ikke feilkorrigerende (det brukes selvfølgelig feildetekterende)koder på pakkene som sendes som RF, da feil ofte kommer i burster, og det er mer hensiktsmessig å retransmitere. Data-raten varierer derfor, og mange spill vil nok ikke sette så stor pris på dette.

 

Der får man igjen for å ha sovet i fysikk timene, av en eller annen grunn koblet hodet mitt radio sammen med lyd, zzzzzzzzzzz må hjem og sove nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...