daffyd Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Hei, samboern skal ha ny telefon, og følgende kriterier er viktige: * FM radio - må være mulig å høre på radio når hun er ute og går tur * Kamera - med blits, skal ta bra bilder innendørs også * e-post - må ha bra synkronisering med e-post, aller helst mot Goople Apps e-postkontoer (gmail går også), og veldig veldig gjerne med push! * 3,5mm jack - stor fordel * Wi-Fi - kjekt å ha, men ikke noe must Fins slike telefoner? Jeg har lett en del nå, og ikke lyktes med å finne noen som passer alle kriterier. HTC Hero og andre android-mobiler er jo gode på e-post-biten. Men de har ikke blitz, og mangler fm-radio. (Det samme gjelder for øvrig iphone også) Og andre telefoner som faktisk har fm-radio og greit kamera har dårlig integrasjon av e-post. (Så vidt jeg vet.) Endret 7. november 2009 av daffyd Lenke til kommentar
Hoffah Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Skal det være ekte blits eller led lamper? Se på Nokia n79 Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 N79 tar ikke gode bilder innendørs.. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 ekte blitz/led-lamper spiller liten rolle, så lenge den tar greie nok bilder innendørs. Tror muligens vi lander på Sony Ericsson W995 ... Med mindre noen skulle komme med noen seriøse motargument mot den... Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 ekte blitz/led-lamper spiller liten rolle, så lenge den tar greie nok bilder innendørs. Tror muligens vi lander på Sony Ericsson W995 ... Med mindre noen skulle komme med noen seriøse motargument mot den... Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener med "bra bilder", men selv om W995 har et 8 megapixel kamera, er det allikevel ikke et veldig bra kamera. Kameraet på C905 er langt bedre. Når det gjelder de andre funksjonene er jeg ikke sikker. Selv tenker jeg å skaffe meg en Motorola Milestone når den lanseres i Norge, som tilfredsstiller alle kravene dine - bortsett fra kameraet. Den har et kamera på 5 MP, og jeg mener den har dobbel LED-blitz, men det er allikevel ikke et veldig bra kamera, siden Milestone først og fremst er en internett- og multimediemobil, på samme måte som W995 først og fremst er en multimedie- og underholdningsmobil. Om kameraet er veldig viktig for deg/henne, ville kanskje SE C905 vært et bedre valg. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 ekte blitz/led-lamper spiller liten rolle, så lenge den tar greie nok bilder innendørs. Tror muligens vi lander på Sony Ericsson W995 ... Med mindre noen skulle komme med noen seriøse motargument mot den... Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener med "bra bilder", men selv om W995 har et 8 megapixel kamera, er det allikevel ikke et veldig bra kamera. Kameraet på C905 er langt bedre. Når det gjelder de andre funksjonene er jeg ikke sikker. Selv tenker jeg å skaffe meg en Motorola Milestone når den lanseres i Norge, som tilfredsstiller alle kravene dine - bortsett fra kameraet. Den har et kamera på 5 MP, og jeg mener den har dobbel LED-blitz, men det er allikevel ikke et veldig bra kamera, siden Milestone først og fremst er en internett- og multimediemobil, på samme måte som W995 først og fremst er en multimedie- og underholdningsmobil. Om kameraet er veldig viktig for deg/henne, ville kanskje SE C905 vært et bedre valg. I følge denne siden: http://blog.se-nse.net/reviews/sony-ericsson-w995-review/ Så er kameraet i w995 og c905 essensielt det samme kameraet? "The 8 megapixel camera in the W995 is essentially the same as the one in Sony Ericsson’s camera savvy offering, the C905, but the software is different. Pictures can be saved in sizes up to 3264 x 2448 pixels. It features autofocus and there’s an LED flash (mainly) for video recordings, although it will also work when taking photos. There’s no xenon flash, unfortunately." Mulig at C905 har xenon-flash og dermed tar bedre bilder innendørs? Kamera er ikke det aller viktigste, det viktigste er at det er mulig å ta bilder på nivå med 3-5 år gamle kompaktkameraer. Er klar over at antall megapixler er av liten betydning, og kan virke negativt om det blir for mye. Som en eller annen fotogra sa: "Det beste kameraet er det kameraet du har med deg" (Og det var om et iPhone-kamera, som slettes ikke er så mye å skryte av.) Har forøvrig allerede bestilt w995 nå, så får håpe hun blir fornøyd Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Har forøvrig allerede bestilt w995 nå, så får håpe hun blir fornøyd Da er det ikke så mye mer hjelp jeg kan komme med uansett ;P W995 burde være mer enn bra nok for en gjennomsnittlig bruker, så hun blir sikkert fornøyd Når det gjelder kameraet til C905 i forhold til det på W995, så vil selvfølgelig blitzen gi mye bedre bilder innendørs/i dårlig belysning, men jeg mener også at linsa er noe bedre. Allikevel burde som sagt W995 være mer enn god nok for en gjennomsnittlig bruker - lykke til Endret 9. november 2009 av AudunXetrov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå