Gå til innhold

Umulig å kjøpe (skarp) kniv på Ebay?

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe en kniv på ebay, men når jeg skal bekrefte kjøpet så får jeg beskjed at det ikke er mulig, og jeg havner under regelverket for ebay.co.uk (!) Noe som er ganske meningsløst med tanke på at jeg bor i norge. Hadde det ennå vært en "skummel" kniv, men jeg skulle kjøpe en 16 cm lang kokkekniv. Men absolutt alt med skarp egg var vistnok forbudt, inkl kakekniver :roll:

Spørsmålet er om andre har fått samme melding, eller om ebay kjører samme policy for hele europa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel regler mot å sende skarpe gjenstander (våpen) overseas som stopper eBay fra å gjøre dette.

Jeg ble stoppet allerede på postkontoret når jeg skulle sende en gave til en venninne i brasil, jeg kjøpte en liten eske på postkontoret og pakket den der, da sa dama i kassa at det var ulovlig å sende ting med skarpe gjenstander (som nåler) over atlanteren, så pakken kunne bli stoppet og forsvinne i tollen.

Lenke til kommentar

Mye mulig. Nå skulle kniven i mitt tilfelle riktignok ikke over atlanteren da den kom fra japan, men det er kanskje samme shit over hele linja. Nå fikk jeg akkurat mail fra selger, og han hevdet han hadde solgt til norge før, og var i mitt tilfelle villig å selge utenom Ebay. Det avhenger sikkert av fraktmetode også, så jeg skal sjekke hva jeg finner hos forskjellige fraktselskaper før jeg bestemmer meg.

Takk for hjelpa så langt.

Edit: Nå gikk jeg akkurat i gjennom tilbakemeldingene fra selger, og fant bare en snau måned tilbake fornøyde knivkjøpere fra nettopp norge! Og forsåvidt resten av verden også. Et annet mysterium er når jeg logger inn på Ebay.no i stedet for .com, så får jeg beskjed at det er feil med beløpet når jeg skal bekrefte, "prøv igjen om noen minutter" ingenting om at det er ulovlig. Merkelig greier.

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...