Lugia Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 I går var jeg på rema 1000 sent på kvelden, og skulle rygge ut fra parkeringsplass min, da jeg uheldigvis klarte å rygge bort i en annen bil på støtfangeren foran. Jeg krypkjørte ut av parkeringsplassen, og akkurat i det jeg hadde rettet fokuset forover og skulle sette bilen i første gir kjente jeg at jeg hadde truffet noe. Jeg var rimelig overrasket når jeg innså at det var en annen bil jeg hadde kræsjet i, fordi jeg oppriktig ikke kunne se at det var noen bil bak meg. Bilens eier kom ut og var rimelig forbannet og begynte å snakke om alt jeg tydeligvis hadde ødelagt på bilen hans, det var alt fra hele støtfangeren hvilket også tydeligvis medførte i bytte av begge hovedlyktene. I tillegg åpnet han opp panseret og begynte å peke på alt i motorrommet, blant annet radiatoren, som jeg tydeligvis hadde ødelagt. Ettersom jeg kjørte bilen til min kjærestes far var jeg rimelig fortvilet over alt det jeg muligens kom til å medføre han med tanke på forsikring, så jeg ringte han øyeblikkelig så han kunne hjelpe meg å oppklare saken. Han kom og inspiserte bilene, men han nektet for at kollisjonen min kan ha medført så omfattende skader i motorrommet og en skademelding ble ikke skrevet. De ble begge enige i at han skulle ta med bilen sin til verksted og få en takst på kostnadene av skadene, så skulle han ta kontakt på mandag. Når jeg sto opp idag inspiserte jeg bilen til "svigerfar", og jeg så ikke spor etter verken lakk fra den andre bilen eller noen form for skrammer eller bulker i støtfanger bak, og er av den oppfatning at kollisjonen umulig kan ha påført så store skader som han påstår. Jeg har da tenkt tanken at denne mannen kanskje prøvde å konstruere denne ulykken, da han for det første sto plassert et sted som ikke engang var en parkeringsplass, og at han muligens så en mulighet for å dra frem gamle skader som vi må bekoste oss reparert. For å presisere: Jeg er ikke her for å fronte min sak som uskyldig, jeg tar på meg all skyld i saken, og prøver ikke å vinkle det på noen annen måte. Det jeg derimot ønsker med denne tråden er å vite hva jeg skal gjøre dersom han stiller ett usannsynlig høyt krav til reperasjon. Er det noen reell mulighet å koble inn politiet til inspeksjon av begge biler for å se an realismen i at en så liten kollisjon kan ha påført en relativt ny bil så store skader? Interessert i å få tilbakemelding fra de som kanskje har opplevd noe lignende eller vet noe om slike situasjoner som kan bistå meg i informasjon som kan hjelpe meg i denne saken. Takk for alle tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Er vell svindel det han prøver på, peis på med anmeldelse. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Du har altså ikke skriftlig inrømmet skyld, og det finnes ingen skader på din bil som kan kobles til han andres bil. Slik jeg ser det står du vel egentlig ganske fint til i denne saken dersom han ikke kan bevise at du forårsaket skadene på hans bil. Mulig jeg blir satt på plass av både jurister og bileksperter nå, men da bidro jeg med et lite "bump" i hvertfall Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Han prøver nok det du sier. Å få deg til å betale erstatning for ein gammel skade på bilen. Ikkje la han lykkes med det. Det var din feil at du rygget inn i den bilen, men ikkje la han gjøre at du må betale meire enn du eigentleg skal. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Sånn det høres ut, så tipper jeg at det vil koste 14 kroner i polish Alternativt at lakken har sprukket på fangeren hans, men tviler! Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Alltid skriv skademelding... uansett om andre parten ønsker det eller ei. Ta gjerne bilder av evt. skader og treffpunkt. Dersom det ikke var, som du skrev, noen lakkmerker en gang, så er det i allefall ingen skader i motorrommet. Dersom du mistenker at han prøver seg på svindel, så er det faktisk bare å anmelde. Slik du beskriver det, så virker det som han prøver å få seg en drøy overhaling av bilen på din bekostning uten at du egentlig har påført bilen skade... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det var ikke et merke på bilen din engang? Da er det veeeldig usansynelig at han har fått noe skader i motorommet ihvertfall, mulig han kan ha fått litt lakkskader, men hvordan traff du? Hvor stor fart? Lenke til kommentar
GSM Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Rygget inn i en bil med god fart for noen år siden når jeg var ung og fersk sjåfør.. Snudde meg for å se om det var biler bak, så peiste jeg på, og BANG.. Skadene?.. jo en bitteliten stripe på BMW'en til mujaffaen jeg rygget på, og en enda mindre stripe på min bil. Verken bulker eller andre skader.. Så at du kan ha forutsaket ødelagt fanger og "indre" skader betviler jeg på det sterkeste, spesielt siden det ikke er skader på bilen du kjørte. Fyren har nok sett sitt snitt til å skremme penger utav en ung sjåfør. Spør om han vil gjøre forsikrings sak av det.. De etterforsker ganske så grundig, og om det skjedde slik du beskriver, går det nok ikke værst utover deg for å si det sånn Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 .. Så at du kan ha forutsaket ødelagt fanger og "indre" skader betviler jeg på det sterkeste, spesielt siden det ikke er skader på bilen du kjørte... Det kan i grunnen være så forskjellig. For noen år siden kjørte jeg en ascona med slepekrok i byen, en boble stoppet ikke da jeg gjorde det. Støtfanger, panser og skjerm på bobla var skadet. Jeg fikk litt lakk på slepekroken, ingenting annet. Så det kommer helt an på hvordan bilene treffer hverandre. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hans taktikk er nok å være så kranglete at du ikke skal gidde å gå til politiet o.l. for å så få en "gratis" reparasjon. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Dersom du ikke har noen skader, og dere ikke skrev skademelding. Hvordan skal han da kunne bevise at dere har støtt sammen? Lenke til kommentar
Triceratops Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Til trådstarter: Vet dette er en gammel tråd, men hvordan gikk dette? Fikk du anmeldt sleipingen for svindel? Hva skjedde? Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 ja, nå må vi få høre åssen det gikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå