Gjest Bruker-127711 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Det er altså sånn at jeg sitter med en mackbook og en pc her hjemme. Vi har noen filer på en server her hjemme som er store, og av en eller annen grunn går det ikke ann å ta dem ned til pcen, men det går ann til macen. Jeg prøver da og ta dem over på en minnebrikke (som er 8GB, filen jeg skal ha over er 4,4GB nok plass, men jeg har funnet ut at det er en grense på 4GB så går det ikke å føre over). Jeg har prøvd å formatere i forskjellige formater, både på macen og pcen, men det går fortsatt ikke. Jeg fikk den over etter jeg hadde formatert den til ettellerannet på macen, men da ville den ikke åpne seg på pcen. Noen som vet hvorfor, eller hva jeg kan gjøre for å få den over? Å sende den via internett funker ikke, da vi for tiden har ei linje på 0.5 mib/s. Takker for svar. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 hvis filsystemet på minnebrikka er FAT32 må du formatere den til NTFS tror jeg hvis du har XP Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Filsystemet er FAT32 nå, formaterte den til NTFS ista, men det funket ikke, men kan like så greit prøve igjen. Kjører W7 hvis det har noe å si. Edit: på NTFS får jeg ikke tatt noen filer over på den i det hele tatt fra macen. Endret 7. november 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 OS X støtter ikke NTFS og Windows støtter ikke HFS. Det finnes programvare til begge operativsystemer som gir støtte til filsystemene. Skulle leitet selv, men er litt opptatt. Google it. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Du kan prøve NTFS for mac. Det er ikke gratis, men du får teste i 10 dager... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Takktakk! Får prøve det i helga Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det finnes drivere for NTFS til Mac som er helt gratis. Søk på NTFS-3G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå