Qwseyvnd Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg klarer nemlig ikke å installere NVIDIA.run filen fordi der sier jeg må ut av X, hvordan gjør jeg det. Ja vet det står i FAQ men klarer ikke likevel. 2. problem Når jeg skal f.eks mount -t ntfs /dev/hdc2 /mnt/D så sier Root kan bare gjøre dette men jeg er jo logget som root??? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Svar på ditt første spørsmål: Finn ut hvilken PID X er (se etter XFree86 eller X eller noe sånt i "ps ax"), og skriv "kill <pid>". Alternativt kan du prøve "kill `pidof X`" eller "kill `pidof XFree`", men det avhenger litt av hvordan du kjører X. Du kan jo også skifte til runlevel 2, dersom det er passende (avhenger av distroen din). Lenke til kommentar
Stim Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 En mye enklere måte er å bruke pkill i stedet for å lete opp pid for så å kjøre kill. Se man pkill Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg klarte å installere NVIDIA.run En annen problem...klarer ikke å installere wine. Klarte å pakke ut filen i *.tar.gz type tar zxvf wine.tar.gz cd wine-20030508 cd tools ./wineinstall sånn skulle være men hjelper ikke. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 ./configure: Line 88: conf6737.sh: No such file or directory ./configure: Line 89: conf6737.sh: No such file or directory chmod: failes to get attributes of `conf6737.sh´ No such file or directory ./configure: Line 102: conf6737.sh: No such file or directory configure: error: sources are in., but not cd .` does not work Dette er feilmedlingen. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 ingen som hjelper? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Kul an' litt da. Det har jo ikke gått en dag enda. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Er det sourcen til wine, eller en binary-utgivelse det er snakk om her? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg er sikker på at det følger med en ferdig binærpakke av Wine til distroen din. Ikke ork å dill med source før du har sjekket dette! Lenke til kommentar
Myrsnipe Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 ./configure: Line 88: conf6737.sh: No such file or directory./configure: Line 89: conf6737.sh: No such file or directory chmod: failes to get attributes of `conf6737.sh´ No such file or directory ./configure: Line 102: conf6737.sh: No such file or directory configure: error: sources are in., but not cd .` does not work Dette er feilmedlingen. Feilen ligger mest sansynelig i at du har konfigurert wine til å fks legge c_drive til /usr/local/wine , men der begynner den å lete etter en windows mappe og en windows/system32 mappe. Ta å lag de manuelt selv i mappa du har stilt wine til å ha som c driven Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 mkdir er kommandoen for å lage en katalog. Les open-bsd-man-sidene jeg har lagt ut i faq-tråden. Google etter "the one page linux manual" for ei oversikt over de viktigste skall-kommandoene. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg vet ikke hva slags distro du kjører, men hadde det ikke vært enklere om du brukte en *.rpm spesifiisert for din distro? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg vet ikke hva slags distro du kjører, men hadde det ikke vært enklere om du brukte en *.rpm spesifiisert for din distro? I den nye versjonen for X 4.3.0 skal alle distroer installere via sh *.run, til og med SuSE Skal oppdatere NVidia guiden i FAQ'en så fort som mulig Qwseyvnd: Jeg blir litt forvirra her. Først skal du installere skjermkortdrivere, før du plutselig får lyst til å installere wine, midt oppi drepinga ax X... Hvis du leser NVidia guiden nøye (bruk gjerne hele dagen hvis du trenger) så skal nok alt gå bra. Se bort i fra delen om SuSE :wink: Snakkes forhåpentligvis på IRC seinere i dag da MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå