Gå til innhold

Klarer ikke å installere nVidias drivere

Anbefalte innlegg

Jeg klarer nemlig ikke å installere NVIDIA.run filen fordi der sier jeg må ut av X, hvordan gjør jeg det. Ja vet det står i FAQ men klarer ikke likevel.

2. problem Når jeg skal f.eks mount -t ntfs /dev/hdc2 /mnt/D så sier Root kan bare gjøre dette men jeg er jo logget som root???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar på ditt første spørsmål: Finn ut hvilken PID X er (se etter XFree86 eller X eller noe sånt i "ps ax"), og skriv "kill <pid>". Alternativt kan du prøve "kill `pidof X`" eller "kill `pidof XFree`", men det avhenger litt av hvordan du kjører X. Du kan jo også skifte til runlevel 2, dersom det er passende (avhenger av distroen din).

Lenke til kommentar

./configure: Line 88: conf6737.sh: No such file or directory

./configure: Line 89: conf6737.sh: No such file or directory

chmod: failes to get attributes of `conf6737.sh´ No such file or directory

./configure: Line 102: conf6737.sh: No such file or directory

configure: error: sources are in., but not cd .` does not work

Dette er feilmedlingen.

Lenke til kommentar
./configure: Line 88: conf6737.sh: No such file or directory

./configure: Line 89: conf6737.sh: No such file or directory

chmod: failes to get attributes of `conf6737.sh´ No such file or directory

./configure: Line 102: conf6737.sh: No such file or directory

configure: error: sources are in., but not cd .` does not work

Dette er feilmedlingen.

Feilen ligger mest sansynelig i at du har konfigurert wine til å fks legge c_drive til /usr/local/wine , men der begynner den å lete etter en windows mappe og en windows/system32 mappe. Ta å lag de manuelt selv i mappa du har stilt wine til å ha som c driven

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva slags distro du kjører, men hadde det ikke vært enklere om du brukte en *.rpm spesifiisert for din distro?

I den nye versjonen for X 4.3.0 skal alle distroer installere via sh *.run, til og med SuSE :yes:

Skal oppdatere NVidia guiden i FAQ'en så fort som mulig :D

Qwseyvnd: Jeg blir litt forvirra her. Først skal du installere skjermkortdrivere, før du plutselig får lyst til å installere wine, midt oppi drepinga ax X... :lol:

Hvis du leser NVidia guiden nøye (bruk gjerne hele dagen hvis du trenger) så skal nok alt gå bra. Se bort i fra delen om SuSE :wink:

Snakkes forhåpentligvis på IRC seinere i dag da :D

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...