Gå til innhold

BK: Høstportrett Julia


TGB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke posen er så alt for ille, men det er fryktelig kjedelig bakgrunn. Det gir kanskje litt høstfølelse med så mørk bakgrunn, men når forgrunnen er så lys ser det litt snodig ut. Du burde ha henta inn mye mer ambient eller lysatt bakgrunnen.

 

Til slutt vil jeg oppfordre deg (og Christian86, har inntrykk av at dere jobber sammen?) til å gjøre lyset bedre. Det er fryktelig kjedelig når hele hovedsubjektet er jevnt belyst fra alle kanter, og det er ikke spesielt flatterende heller. Som jeg har sagt før er det typisk "strobist". Prøv noe mer dramatisk, rembrandt 45 grader opp og ut, harde sidelys eller noe annet. Helt fylt inn lys er kjedelig!

Lenke til kommentar
Synes ikke posen er så alt for ille, men det er fryktelig kjedelig bakgrunn. Det gir kanskje litt høstfølelse med så mørk bakgrunn, men når forgrunnen er så lys ser det litt snodig ut. Du burde ha henta inn mye mer ambient eller lysatt bakgrunnen.

 

Til slutt vil jeg oppfordre deg (og Christian86, har inntrykk av at dere jobber sammen?) til å gjøre lyset bedre. Det er fryktelig kjedelig når hele hovedsubjektet er jevnt belyst fra alle kanter, og det er ikke spesielt flatterende heller. Som jeg har sagt før er det typisk "strobist". Prøv noe mer dramatisk, rembrandt 45 grader opp og ut, harde sidelys eller noe annet. Helt fylt inn lys er kjedelig!

Lys er det jeg for min del jobber mest med å forbedre... Bildet her ble tatt på slutten med ikke optimalt lysoppsett (ble mer eller mindre bare slengt opp på slutten). Vi var iskalde (var minusgrader), modellen var enda kaldere.

 

Ny shoot i dag, så har et par planer for lyset; vi får se hvordan det fungerer (NB! dette bildet er ikke representativt for alle bildene tatt den dagen med tanke på lys). Men var siste lokasjon.

 

Edit:

Lyset var ikke likt på begge sider, men brukte forskjellig softboxer (like blitser) og det virker som softbox1 spiste langt mer lys enn softbox2.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Å lene seg bakover, og legge bena imot fotografen er ikke en veldig flatterende måte å gjøre det på :p Ihvertfall ikke med teleobjektiv, så du får "komprimert" foten litt også =)

La modellen legge bena mere mot siden, og sitte mere på hofta, så blir det fort mye mere elegant =)

Takker for som alltid gode tilbakemeldinger, notert for ettertiden :)

Lenke til kommentar

Den er sikkert helt grei, vi har jo alle forskjellig ambisjons nivå.

 

Men den er ihvertfall langt unna å være bra. Du ser jo at hun får korte ben av denne poseringen, og hånda blir rar der den ligger langs foten; siden den også blir kortere. Og det hele forsterkes jo litt av at hun har på seg hansker og kåpe + teleobjektiv og perskepktiv / vinkel. Hadde du fotografert denne poseringen ovenifra feks kunne det fungert bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...