TGB Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Er selv ikke 100% fornøyd med lyset og modell vipper hodet litt for mye bakover; men dette ble det nærmeste jeg kom ønsket resultat. D3, 85mm f/1.4 benyttet; EXIF på bildet. Kritikk av teknisk og ikke teknisk art ønskes velkommen. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Å lene seg bakover, og legge bena imot fotografen er ikke en veldig flatterende måte å gjøre det på Ihvertfall ikke med teleobjektiv, så du får "komprimert" foten litt også =) La modellen legge bena mere mot siden, og sitte mere på hofta, så blir det fort mye mere elegant =) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg synes bladene ble unaturlige, og gav ikke noe mer liv til bildet. Hadde hun kastet dem eller at det hadde sett ut som om de var i fart, ville det kanskje vært litt anderledes. Litt kaldt kanskje, og bakgrunnen litt kjedelig. Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Synes ikke posen er så alt for ille, men det er fryktelig kjedelig bakgrunn. Det gir kanskje litt høstfølelse med så mørk bakgrunn, men når forgrunnen er så lys ser det litt snodig ut. Du burde ha henta inn mye mer ambient eller lysatt bakgrunnen. Til slutt vil jeg oppfordre deg (og Christian86, har inntrykk av at dere jobber sammen?) til å gjøre lyset bedre. Det er fryktelig kjedelig når hele hovedsubjektet er jevnt belyst fra alle kanter, og det er ikke spesielt flatterende heller. Som jeg har sagt før er det typisk "strobist". Prøv noe mer dramatisk, rembrandt 45 grader opp og ut, harde sidelys eller noe annet. Helt fylt inn lys er kjedelig! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Synes ikke posen er så alt for ille, men det er fryktelig kjedelig bakgrunn. Det gir kanskje litt høstfølelse med så mørk bakgrunn, men når forgrunnen er så lys ser det litt snodig ut. Du burde ha henta inn mye mer ambient eller lysatt bakgrunnen. Til slutt vil jeg oppfordre deg (og Christian86, har inntrykk av at dere jobber sammen?) til å gjøre lyset bedre. Det er fryktelig kjedelig når hele hovedsubjektet er jevnt belyst fra alle kanter, og det er ikke spesielt flatterende heller. Som jeg har sagt før er det typisk "strobist". Prøv noe mer dramatisk, rembrandt 45 grader opp og ut, harde sidelys eller noe annet. Helt fylt inn lys er kjedelig! Lys er det jeg for min del jobber mest med å forbedre... Bildet her ble tatt på slutten med ikke optimalt lysoppsett (ble mer eller mindre bare slengt opp på slutten). Vi var iskalde (var minusgrader), modellen var enda kaldere. Ny shoot i dag, så har et par planer for lyset; vi får se hvordan det fungerer (NB! dette bildet er ikke representativt for alle bildene tatt den dagen med tanke på lys). Men var siste lokasjon. Edit: Lyset var ikke likt på begge sider, men brukte forskjellig softboxer (like blitser) og det virker som softbox1 spiste langt mer lys enn softbox2. Endret 8. november 2009 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Å lene seg bakover, og legge bena imot fotografen er ikke en veldig flatterende måte å gjøre det på Ihvertfall ikke med teleobjektiv, så du får "komprimert" foten litt også =)La modellen legge bena mere mot siden, og sitte mere på hofta, så blir det fort mye mere elegant =) Takker for som alltid gode tilbakemeldinger, notert for ettertiden Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hennes høyre hånd ser ut som den er på vei en plass, ser litt unaturlig ut. Ellers synes jeg også posen er helt grei. Fått litt mer lys på bakgrunnen kanskje, men ikke så mye. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Den er sikkert helt grei, vi har jo alle forskjellig ambisjons nivå. Men den er ihvertfall langt unna å være bra. Du ser jo at hun får korte ben av denne poseringen, og hånda blir rar der den ligger langs foten; siden den også blir kortere. Og det hele forsterkes jo litt av at hun har på seg hansker og kåpe + teleobjektiv og perskepktiv / vinkel. Hadde du fotografert denne poseringen ovenifra feks kunne det fungert bedre. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Nope. Fill Light didnt do it =) Ser masse artefacts allerede i jpeg versjonen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå