GLN Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Klarer å snike litt fotografering i den ellers så travle hverdagen. Skulle ut å ta bilder av en vakker solnedgang ved den jærske kysten, men litt forsinkelser å skyer gjorde at det ikke ble noe av det. Så lette etter andre motiver. Hvordan fungerte dette? edit: Benket opp bildet. Så nå skal horisonten være rett. Endret 8. november 2009 av Pirja Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Denne skulle vel vært plassert i Bildekritikken, men det skal vi nok ordne. Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Går ut fra at dette er håndholdt? På stativ blir dette fatastisk, men desverre blir dette alt for urolig og uskarpt. Et godt motiv, men på lange eksponeringer må en nesten ha stativ. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Litt skeiv horisont og bildet er uskarpt.. potensialet er der, men bilde ditt ble ikke så veldig bra dessverre. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Simon: Hvor ble den postet? Må ha vært helt på jordet isåfall. Det er faktisk tatt på stativ. Ville vært umulig å håndholdt kameraet med så lav lukker. Vateren på blitskoen var i vater, så horisonten skal være slik. Men jeg stusset også på støyen. ISO er ikke mer enn 400, så det er ikke dens feil. Lukkertiden var ikke for lang heller(8sek) så uskarpheten kommer ikke derfra. Kan jo være jeg glemte å skru av IS'en. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Vel, det er også tatt med f/22 ser jeg. Men burde vel ikke bli såpass uskarpt bare på grunn av det? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Bildet er uskapt, mørkt, og horisonten er skjev. Dessuten er den digre steinen alt for dominerende i mine øyne. Men du er absolutt inne på noe. Ta med stativ neste gang. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Tror det har med kvaliteten på jpeg å gjøre. Hva lagret du det som? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Igjen, kameraet sto på stativ. Takk for kritikken. Lenke til kommentar
-DMB- Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Mye mulig at du har glemt å ta av IS-en. Den motvirker vel seg selv når kameraet står på stativ? Og, hvilket format er bildet lagret i? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Jepp. IS på stativ lager støy og uskarphet. Bildet er lagret i jpeg, men har ikke hatt problem med det før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå