tomsi42 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Værgudene var delvis på vår side. Det var grått, men opphold. Vi hadde en fin dag i hagekolonien. Her legger vi ut bildene etterhvert. Tom eit: Vi har visst kommet til november ... Endret 8. november 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
lessis Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Takker alle for et hyggelig treff i dag. Det lå og hang epler på bakken og i trærne. Tok flere forskjellige og har valgt å legge ut en serie med epler Hvitrogn - Sorbus koehneana Calla Lily Black Forest (Schwartzwalder) Sedum spectabile - herbsfreunde Endret 7. november 2009 av lessis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Herlig samling med epler, lessis. Interessant tilbehør også. Min samling er mer brokete ... Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Fortreffelig treff i Sogn Hagekoloni. Skal få opp noen bilder etter hvert, men starter så smått med livet i den lokale kompostbingen: Endret 9. november 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (Kremt) Tom, jeg tror dette treffet var i november. Det ser da ut til at han har vært stødig på labben på bildene Fikk lyst på et eple! Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Her kommer noen av mine utvalgte. Får vel starte med ett bilde som Tomsi42 har et litt annet utsnitt på. Resten av bildene er viet til det som vokser rundt omkring i Sogn hagekoloni. Avslutter med litt frukt og bær som ikke var høstet. Takker alle for et fint treff og ikke minst alle de langveisfarende som hadde tatt veien til Oslo Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Dere hade visst en koselig fotodag! Masse gode bilder. Håper jeg kan bli med noen gang, kanske til våren. Fin serie eplen fra Lessis. Toms eple er også nydelig. k.n.b.: Wow, for et bilde! Gorgat: Vanskelig å velge en favoritt (du har mye bra), men om jeg må blir det kanske 331772 og 331767. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Morro å se andres bilder. Veien med hvitt gjerde som forsvinner i det fjerne hos Tomsi42 og Gorgat prøvde jeg meg også på, men det ble ikke så bra som deres. Er det RandiA som sitter på gjerdet Tom? k.n.b - litt av et blinkskudd. La du deg ned og ble våt? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Nydelig det der k.n.b. Her er ett par fra meg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) (Hadde skrevet et helt innlegg og sendt inn, men det stoppet opp - forsvant) Prøver meg med noen få, ikke enkelt å redigere på en liten netbook. Her er i alle fall:1.FotoTim med blad-dekning, 2. Høstpryd, 3.Høst Calla og 4. Ensomt høsteple. BILDE 3 ER FJERNET, GRUNN: LIKER IKKE PLASTBLOMSTER Takk for et annerledes treff med full klaff på en ellers grå høstdag. Spesiell takk til FotoTim som lanserte ideen, og hadde forberedt til hyggelig samling for ti fotojegere i et varmt lite krypinn, med god kaffe op plass til alle, k.n.b hadde proviantert rikelig med god spise og stemningen ble på topp. Heldige meg som kan delta både her og der :!: RandiA Endret 12. november 2009 av RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) k.n.b - litt av et blinkskudd. La du deg ned og ble våt?Jo takk. Tok det oppi en av kompostbingene nede mot parkeringen, disse var i passe ståhøyde, så jeg slapp å bli våt. Likte spesielt de to første eplebildene dine, som viser litt av rikdommen i høstavlingen. Her er du for øvrig foreviget under "epleslangen": Nydelig det der k.n.b. Her er ett par fra meg.Takk for det ZoDz, ser du har tatt for deg fem mer eller mindre tvilsomme typer der. Det første var vel minst tvilsomt, og ganske tøft. Av Tom's bilder likte jeg "156" veldig godt, og "fotografdama" på gjerdet var jo morsom da. Gorgat har mange bra. Den blomsten med det svarte "bæret" i midten og de hengende oransje bladene fikk du til _mye_ bedre enn meg. Pent rett og slett. Original sladding av vertskapet der Randi. Høstpryden fikk du til å stå til navnet. Slenger like godt med noen planter jeg også: Tror kanskje jeg har litt mer på lur. Bra initativ dette treffet forresten, med FotoTim og Kjell75 som gjestfritt vertskap. Traff også ilpostino og k-ryeng for første gang. Moro å se noen av ansiktene bak de mange nick'ene her på forumet. Edit: Noen flere bilder lagt til... Endret 9. november 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Noen øyeblikkssituasjoner: Alvorsprat Gorgat hadde med både kamerastativ og blitsstativ k-ryeng fersket mens han viste påfallende interesse for en tørr trestokk Sjekk den'a Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) her er et par av bildene jeg tok. Endret 9. november 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg likte de bladene mot den blå bakgrunnen ilpostino. Her kommer mine siste bilder fra Akamtreffet (ja, jeg lover at det er de siste): Mye tyder på at Sogn hagekoloni er en stiftelse Må ha kaffe - må ha det NÅ Munter passiar i kjøkkenkroken, ilpostino er litt uskarp etter å ha vært oppe hele natta Kaffeslabberas i storstua Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Jøss greide du å få til bilder fra det lille kryp-in også k.n.b...ikke dårlig....jeg ser jeg må vente med resten til jeg er hjemme. RAW-filene er for tunge å jobbe med på denne lille netbook. Var det forresten noen som kjente på de vinrøde Calla? Ble vi lurt, var de av plast...det er stilt spørsmål ved det...(mine har i hvert fall sluttet å blomstre for-lengst) RandiA PS. Det er konstatert: De Hagegale lot seg besnære av plast!!! (Skulle visst det, for mine Calla har sluttet å blomstre for lengst...men, men..når man bruker telelinse så kommer man ikke nær nok til å undersøke - dårlig unnskyldning) Endret 10. november 2009 av RandiA Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg har begynt å redigere noen av bildene, men er ikke på langt nær ferdig ennå... Har fått ferdig et par situasjonsportretter som jeg ikke har lagt noe særlig i redigeringen :-) Her har vi k.n.b. i aksjon... og vår alles kjære tomsi42: Til slutt har jeg en kolonihytte, med litt OOF-områder som vignettering: ... Edit: og helt til slutt (i denne omgang) ble det et "abstrakt" bilde av takstoler på et bygg under oppføring (ikke hytten som fototim og Kjell75 jobbet på dog): Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Vil bare takke for et hyggelig treff. Artig å få ansikter og koble med nick. Desverre ble det ikke anledning til å snakke skikkelig med alle. Men det blir sikkert en ny anledning. Om det kommer bilder fra meg med det første er tvilsomt. Har hardvare problemer (ny maskin som ikke fungerer), og orker rett og slett ikke å redigere på det skrakleverket jeg sitter på nå. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Da var flere bilder på plass: Jeg har også prøvd meg på postkasse... Det var flere kunstige blomster der: Og noen ekte: (ørliten miss på fokusen, men pytt) Søt setting i en hage... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har noen til, ble en serie og et bilde som skal være i serie med serien... Serie (B/W): Edit: Serien er tenkt satt opp i et kvadrat, mulig jeg vil speile bilde 1 og rotere bilde 3 hvis/når det skal på veggen... Vinkler: Edit 2: Dette bildet skal da antakelig ved siden av serien på veggen også... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Litt mer idyll fra koloni-hagen, kommet hjem nå så jeg får redigert litt: 1. Høstpynt. 2. Koloniidyll. 3.Sedum spectabile. 4.Ensom plomme. 5. Vannposten-en. 6. Løvsamlere. 7. Vannposten-to. 8. Echinacea purpurea (ikke så mye purpur nå) RandiA Endret 14. november 2009 av RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå