Gå til innhold

Radeon HD 3200 - Går ikke fullskjerm, men midtskjerm

Anbefalte innlegg

Radeon HD 3200 (ATI) skjermkortet på min laptop (Windows XP) fungerer nydelig, utenom på Q3-engine spill (Jedi Academy). Jeg tok og oppdaterte driveren for å løse problemet (da spillene bare kræsjet før), men nå loader spillet inn og alt. WOHOO!! :D

Problemet er det at skjermen går ikke fullstendig fullskjerm, men heller midtskjerm (plasserer seg på midten av skjermen).

||------------||

||------------|| ( || = svarte mellomrommet)

||------------||

Slik ser det da altså ut på skjermen når spillet kjører. Jeg skulle gjerne ha postet et screenshot visst det bare hadde vist problemet, noe det merkelig nok ikke gjør.

Vær så snill og hjelp! :D

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg lurer på om du har på image scaling i CCC. Hvis du har siste CCC (Altså, kontrollpanelet til ATi) så går du inn på Desktop & displays, konfigurerer hovedskjermen, der skal du ha egne valg for Image Scaling. Da skal det være mulig å velge, den du kjører tenker jeg heter Use centered timings.

En annen mulighet er å kjøre spillet i native oppløsning til skjermen.

Lenke til kommentar

Det er fullscreen, bare i feil format. Altså, hvis du har en 4:3 oppløsning, og du har en widescreen skjerm, så blir det slik.

Anbefales derfor å forandre oppløsningen i spillet til en widescreen-oppløsning. Men siden spillet er såpass gammelt, så kan hende det bare har 4:3 format. Og da ville jeg jo aller helst spilt slik du har det nå, ellers blir bildet bare strukket.

Du kan nok forandre skjermkortet til å strekke bildet utover skjermen (med at alle karakterer blir strukket, og bildet blir uskarpt), via CCC.

Lenke til kommentar
Dersom spillet ikke støtter widescreen, og bare 4:3 (noe jeg er ganske sikker på at Jedi Academy gjør) så VIL du ikke strekke bildet. Dette fordi aspektforholdet vil bli ødelagt, dvs. at alt du ser vil bli kortere og tykkere.

Men det er ganske merkelig det der, fordi at før jeg oppdaterte driveren, så funket widescreen helt fint (spillet funket omtrent bare 1/30 ganger). Men kanskje ATI ikke støtter 4:3 lenger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...