Knife Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ide siste måndene har jeg gått opp 20kg. Gikk fra skinny til litt mer veltrent, og jeg kan se store forandringer rundt om i kroppen. Det som er ganske så rart er at når jeg først begynte å trene var jeg lubben, og ja jeg hadde en god del fett på magen. Etter 6 mnd med trening, så kan jeg se at 4 packen kommer til syne, og jeg har gått opp 20kg. Jeg har lest litt rundt, og har funnet ut at man bare går opp 2-4kg muskler i året, nybegynnere pleier ofte å gå opp litt mer, men ikke så veldig mye mer. Så hva er disse 20kg'ne? Lenke til kommentar
Zarn Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvis man er nybegynner (dvs. mindre enn 2 år med konstant trening) kan man legge på seg mellom 0,5-1kg muskler per. måned. På et år blir det da mellom 6 og 12 kilo ren muskelmasse. Vi kan si at du la på deg maksimalt med muskler, altså 12 kilo, pluss litt fett og vann. Når du går opp i muskelmasse lagrer kroppen mye mer vann og/eller glykogen (jeg er litt usikker på dette området) og når man plusser det sammen blir det lett 20kg++. Du har ikke trent i et helt år ennå, men merk at jeg sa "20kg++", så på et åt blir det kanskje 30-40-50kg opp i vekt. (50kg er ganske litt overdrivelse) Kilde: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-ga...lan-aragon.html Lenke til kommentar
storken Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Så hva er disse 20kg'ne? Testosteron kalles det, vi (her henviser jeg til meg og deg - som begge er ungdommer, jeg i slutten av tenårene og du i starten) har testosteron-nivåer eldre bodybuildere bare kan drømme om å oppnå uten bruk av midler utenfor kosten. Du har kanskje kjent den "kongen av haugen" (alpha-male) følelsen du får, særlig under og etter trening - det er testosteron. 20 kg høres litt i drøyeste laget spør du meg, men såklart - ungdommer (og da særlig i din alder) går jo igjennom en fase der kroppen endres raskt fysisk. Fortsatt, 1 kg muskelmasse i uka er ikke oppnåelig tror jeg. Nå har jeg vært på slanker'n mesteparten av høsten (forresten stuper testosteron-nivåene når du slanker deg), men planlegger å bygge (nei, ikke det noen assosierer med å bulke - skal ha et kosthold som tillater å bli større uten å bli feit) frem til sommeren. Planlegger selv 5-10 kg økning i muskelmasse frem til juni måned, det er 1-2 kg i måneden - det er gjørbart som ungdom. Og til dere som tenker det er lite økning, se for deg en 5 kg indrefilet Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Du er 14 år og vokser helt sikkert litt mer. Enten i høyden eller bredden. Så å si at det er 20kg muskler blir feil. 2-4kg muskler i året betyr 2-4kg muskelvev i året. Muskler inneholder mye vann som ikke er regnet med de 2-4kg. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Tror nok at jeg har skjønt det hele nå. Jeg har gått opp 20kg, som vev, kjøtt, bein,vann og litt fett. Og helt sikkert 0,5kg av de er rein muskelvev Endret 16. november 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Gjør testosteron en voldeligere? Endret 16. november 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
storken Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Gjør testosteron en voldeligere? Ja, det vil jeg si, men det er så mange faktorer som spiller inn at det er vanskelig å gi skylda bare på testosteron... Lenke til kommentar
Knife Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Jeg synes og venner av meg synes at jeg har blitt mye mer agresiv etter jeg begynte å trene. Før var jeg vel en gutt som ikke brydde meg om folk snakket dritt til meg. Men nå murer jeg til folk hvis de sier noe negativ til meg. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Men det er vel kanskje pga du vet du er blitt større og sterkere, så du har en god sjanse å vinne en slåsskamp men jeg er og blitt litt sånn. og jeg liker det ikke helt Lenke til kommentar
Knife Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Jeg liker det hehhe Ser ned på de som yppet med meg før.. Der er jo så små nå.. Lenke til kommentar
Juriloo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ser sånn ut heile dagen Lenke til kommentar
Knife Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Juriloo, hvorfor begynte du å trene? Lenke til kommentar
Juriloo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Eg begynte fordi eg var veldig veldig tynn Lenke til kommentar
Knife Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Keep on man. Har sett deg gå opp i rekord fart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå