Gå til innhold

Trådløst nettverk i Windows 7

Shax#

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem som gjør at jeg kun kan bruke et trådløst nettverk på PCen, nå er jeg på besøk og må bruke kabel fordi jeg kun kan bruke trådløst på nettverket hjemme.

Noen ideer?

- mini097

EDIT: De andre på nettet kan bruke trådløst.

Endret av mini097
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppdatert driveren og sjekket om det ikke står noe oransje symbol foran i enhetsbehandleren?

Har du passet på at kortet ikke er slått av, enten ved å trykke på en knapp eller bryter på pcen?

Får du opp listen over trådløse nettverk eller ikke?

Lenke til kommentar
Ja, jeg får opp listen.

Jeg har ikke installert nettverksdriveren.

Men da må du vel få opp en feilmelding når du prøver å koble deg på nettverket da?

Kobler du deg til riktig nettverk? Er det kryptert? Har du krypteringsnøkkelen?

Du må beskrive problemet litt mer nøye, gjerne vise noen skjermbilder av hva som skjer når du prøver å koble deg på.

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som om du bruker WEP eller tilsvarende, og ikke har skrevet inn riktig WEP nøkkel eller index nøkkel. Da kan man få opp en slik trekant.

Men dette er neppe noen feil i Windows 7, men handler om at beskyttelsen av det trådløse nettverket gjør slik at du ikke kommer deg på nett.

Lenke til kommentar
Og nå funker både kabel og trådløst, men jeg tror jeg skal installere internett drivere, burde jeg det?

Det er ikke noe som heter internett drivere...man kan ikke installere drivere til internett.

Men du kan installere drivere til nettverkskortet ditt, men tviler på om du trenger det siden du får opp listen over nett og kan koble deg på. (du sa i alle fall at du fikk det til nå).

Har du samme type trådløs ruter på de to stedene du prøver å logge deg på?

F.eks har jeg opplevd problemer når jeg bruker den bærbare pcen hos min mor som også har 3com ruter, men med forskjellig kryptering enn jeg har her hjemme.

Da må jeg slette 3com fra listen over nett som er "godkjente".

Lenke til kommentar
Men nå, hjemme kom jeg meg på med en gang, lurer på om det er noe rart med sånne nett med passord, også avogtil fungerer trådløst, og avogtil fungerer kabel og avogtil ingen og avogtil begge.

Kabel skal alltid fungere, for det er kun om du benytter deg av den trådløse biten krypteringen slår inn.

Fungerer nettet 100% hjemme hos deg? Hvis ja, er det jo ikke noe feil med nettverkskortet eller Windows 7. Da handler det nok mer om oppsett og riktig nøkkel på andres nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...