geebs Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Fant ikke helt hvor jeg burde plassere den, så slang den inn her i håpet om at noen som har studert/for øyeblikket studerer i UK har litt peiling. Jeg studerer for øyeblikket i Skottland og finner det relativt plagsomt at jeg alltid må drasse med meg passet over alt, en gjenstand som det er heller kjipt å miste... Så derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre om noen aner om det er mulig for meg som nordmann å få tak i en annen form for gyldig legitimasjon i Storbritannia som ikke involverer at jeg må besøke ambassaden... Er takknemlig for alle svar... Lenke til kommentar
M-J Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Nå er ikke jeg noe ekspert, men førekort burde vel kanskje gå greit. http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=14384063 er kanskje deg som har laget den tråden også`? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei, ja jeg bruker alltid førerkortet. Mange blir litt sure selv om jeg peker ut at fødselsdatoen står på punkt nummer 3, andre blir fascinerte fordi det er et utelands førerkort. Men uansett så funker det Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Gjorde eit søk på google og fant dette: Types of identity card Som nordmann så kan du få det som dei her kallar "The identification card for EU or European Economic Area citizens living in the UK", ulempen er at det ser ut som at akkurat denne siden kun lager identifikasjonspapirer for England og Wales. Men dette tar deg om ikkje anna eit skritt nærmare. Er vell stor sannsynligheit for at dei også i Skottland vil ha eit slikt ID-kort system. Lenke til kommentar
geebs Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Hmm, nei, lagde ikke den posten.. Har sett på Provisional Driving License, men du må ha en permanent adresse i Storbritannia for å kunne søke om det, noe jeg åpenbart ikke har siden jeg flytter hjem til Noreg i sommern og finner et nytt sted å bo fra neste høst av. Har heller ikke norsk førerkort. Har sett på de identity cardsa, men de har ikke satt de i effekt ennå... Prata med en av karene jeg bor med og han sa at det er ikke bestemt at det skal settes i praksis ennå, selv om det ser sånn ut, så stuk å holde pusten på det... Leste på den linken du ga meg M-J, og der står det at du kan "photocopy" passet og bruke det som ID.. Går dette an? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Du kan jo søke om å få ha to pass da. Lenke til kommentar
iKent Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Fungerer ikke vanlig norsk bankkort? :S Jeg brukte det som ID i tyrkia:S Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Fungerer ikke vanlig norsk bankkort? :S Jeg brukte det som ID i tyrkia:SSom regel fungerer det. Men Norge har ikke noe internasjonalt annerkjent ID-bevis utenom pass. Sånn på papiret hvertfall. At bankkort og sertifikat som regel fungerer i praksis er noe annet. Lenke til kommentar
iKent Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Har sett folk bruke ID kort stemplet ut fra norge på butikken der jeg jobber. Får det som ligitimasjon når folk payer med mastercard. Kunden jobbet i offentlig norsk jobb, og ID kortet var på Engelsk. Altså internasjonalt. Da finnes det vel en form for internasjonale ID kort for Norske statsborgere. Lenke til kommentar
geebs Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Fungerer ikke vanlig norsk bankkort? :S Jeg brukte det som ID i tyrkia:SSom regel fungerer det. Men Norge har ikke noe internasjonalt annerkjent ID-bevis utenom pass. Sånn på papiret hvertfall. At bankkort og sertifikat som regel fungerer i praksis er noe annet. Hvis du ser bak på kortet ditt så er fødselsdatoen en del av fødselsnummeret ditt. Jeg ser at det som regel fungerer på universitetet, og puber/alkoholsalg i barer/butikker som er på campus, i og med at de tar litt mer hensyn til at folk kommer fra veldig mange forskjellige land, men hvis du vil inn på, i mitt tilfelle, en vodkabar eller klubb for de som ønsker det så må du i de aller fleste tilfeller presentere pass eller annen gyldig ID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå