Solsviken Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Bestilte nettopp denne maskinen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482520 Mest på grunn av den gode oppløsningen på skjermen. Den kom innstallert med Windows Vista hvor jeg var rimelig snart med å legge inn Windows 7. Har lagt inn alle drivere, funnet fra hp.com sin support side som jeg kan finne, med unntak av noen av mediasmart greiene som jeg ikke trenger. Alt fungerer utmerket med unntak av en ting, når jeg kobler HDMI til TVen, så kommer det ingen lyd. Har prøvd følgende: - På Playback devices - Er HDMI Aktivert og satt som standard lydavspiller. Kan se volum dingsen indikerer at det skal være lyd. - Har sjekket at lyd ikke er mutet. - Lagt inn nvidia drivere på nytt. - Lagt inn lyddrivere på nytt. - Startet maskin og TV på nytt flere ganger. Hva kan det være som er galt ? Har forsøkt på to tver uten hell på noen av de. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvordan ser det ut i Enhetsbehandling under lyd drivere, er det en hdmi driver der? Har du prøvd å høyreklikke "SigmaTel High Definition Audio CODEC", og Deaktiver når du skal kjøre lyd gjennom hdmi. Jeg er ikke kjent med win7 og den lyd driveren, så det blir litt gjetting Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Under "Sound, video and game controllers" -> IDT High Definition Audio CODEC -> NVIDIA High Definition Audio Har ikke prøvd å deaktivere IDT enda, men det kan jeg prøve. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvilken HDMI-port bruker du? Enkelte TV-er har ikke lyd på den ene porten. Vanligvis nr. 3 eller 4. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Prøv å avinstallere begge, avinstallere devicene, så installere kun Nvidia. Har du to utganger fra skjermkortet så prøv å bytte. Endret 7. november 2009 av Nator Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 På begge TVene funker TVen til daglig med utstyr som sender lyd via HDMI kontakten. Så portene fungerer. SKal teste å avinstallere devicene og kun innstallere Nvidia. Er en laptop som kun har en hdmi port ut. Begynner å lure på om det er nvidia driverene som er noe gale med. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Prøvde du å deaktivere IDT High Definition Audio CODEC? Er det noe forskjell hvilken media player du bruker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå