venomzorg Skrevet 24. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2003 jeg trenger og installere windows på en bærbar gjennom nettverk. den har et pcmcia nettverkskort. harddisken er helt formatert så den har vel ikkenoe driver til nettverkskortet men går det ann fordet? jeg tenker da på winxp. takker for svar. mvh Anders Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 24. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2003 Det spørs om kortet ditt -og maskina- støtter netbios. Den må kunne boote fra nettverk nemlig... Lenke til kommentar
mamruoc Skrevet 25. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2003 HAr samme problemet, har NIC som støtter PXE BOOT, hvordan blir dette mulig å installere windows da??? Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 27. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2003 Hvis det finnes dos-drivere til nettverkskortet ditt er ikke dette noe stort problem, det er bare å lage en bootdiskett som mapper et område på en annen pc / server... Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 27. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2003 Om det er win9x(WinMe) du skal legge inn kan du berre boote med linux bootdisk og hente filene til harddisk med f.eks. wget. (det heile vert litt enklare om ein 'tar' instalasjonspakkane før ein overfører) http://www.toms.net/rb/ Lenke til kommentar
mamruoc Skrevet 27. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg fikk satt opp en Windows 2000 Server med RIS (Remote Install System), men Win2000 med SP1 har ikke driverne til min bærbar (Compaq EVO n200), mens Windows XP henger ved installeringen, FØR partisjoneringen..... Skal rpøve med Win2000 w/SP2 siden, men vet ikke om det hjelper.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå