Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg trenger en java bok så jeg kan lære meg det grunnleggende og nok til og lage spill

"det er vel det jeg vil lære "

det er et spessielt spil jeg vil lære og lage noe som heter "private server" av: runescape

men så har jeg lånt en bok som het "lær java på 21 dager" men jeg likte ikke den boken

jeg har prøvd litt andre bøker på engelsk men det er litt vanskelig i min alders gruppe som bare er 13 år..

så jeg lurer på om noen hvet en nett side med alt jeg trenger og vite eller en bok torrent som jeg kan laste ned (husk på norsk) så ville jeg blitt veldig glad det biblioteket vi har er ikke så stappa med sånne bøker så der fant jeg ikke noe

så jeg sier bare

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest programmeringsbøker siden jeg var 13-14 selv.. Du må vite at det finnes få gode programmeringsbøker for 13-14åringer. Det finnes noen norske bøker for java vet jeg.. Men vil anbefale deg englesk likevel.

Jeg har lært at selv om at man ikke forstår alt med en gang, kan man likevel prøve å bruke det lille man fikk med seg. Les 2-3 kapitler om gangen, med lange programmeringsøkter i mellom der du prøver å bruke det du lærte deg.

Det er ingen poeng å prøve å komme seg fortest gjennom en java bok.. Man lærer ikke skikkelig av å lære "fort". Da glemmer du det bare ut igjen ;) Du er jo bare 13 år, så bruk god tid på å faktisk programmere framfor å lese alt for mye om gangen..

Dette er den beste boken jeg har brukt:

http://www.amazon.com/Introduction-Java-Pr...7639&sr=8-7

Lenke til kommentar

Kravet ditt er vell stor bredde grunnleggende og kunne lage spel.

Det å lage spel krever ein god del kunnskaper, 2D/3D-krav sender kravet til kompetanse temmeleg høgt.

Siden du er heilt fersk og vil ha norsk bok så er det nok det mest elementære du kan få lært deg i denne fasen.

Ser at denne er anbefalt andre plasser: Rett på Java

Lenke til kommentar
hei jeg trenger en java bok så jeg kan lære meg det grunnleggende og nok til og lage spill

"det er vel det jeg vil lære "

det er et spessielt spil jeg vil lære og lage noe som heter "private server" av: runescape

men så har jeg lånt en bok som het "lær java på 21 dager" men jeg likte ikke den boken

jeg har prøvd litt andre bøker på engelsk men det er litt vanskelig i min alders gruppe som bare er 13 år..

så jeg lurer på om noen hvet en nett side med alt jeg trenger og vite eller en bok torrent som jeg kan laste ned (husk på norsk) så ville jeg blitt veldig glad det biblioteket vi har er ikke så stappa med sånne bøker så der fant jeg ikke noe

så jeg sier bare

takk på forhånd

Det er ingenting som kommer av seg selv, ihvertfall ikke programmeringskunnskaper. Man er nok nødt til å gjøre en innsats selv, gitt.

Tror nok ikke at det finnes hverken bøker eller nettsider med "alt du trenger å vite" for å lage spillet du nevner. Du er nødt til å belage deg på å holde på en god stund med de helt grunnleggende tingene før du kan beherske de mer avanserte tingene.

Biblioteker er gjerne behjelpelige med å skaffe bøker de ikke selv har inne. Gå til bibsys.no og søk etter Java-bøker. Finner du en bok som ser interessant ut der, kan du få biblioteket ditt til å bestille den hvis de ikke har den inne.

Werner

Endret av wernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...