poikan123 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 hei jeg trenger en java bok så jeg kan lære meg det grunnleggende og nok til og lage spill "det er vel det jeg vil lære " det er et spessielt spil jeg vil lære og lage noe som heter "private server" av: runescape men så har jeg lånt en bok som het "lær java på 21 dager" men jeg likte ikke den boken jeg har prøvd litt andre bøker på engelsk men det er litt vanskelig i min alders gruppe som bare er 13 år.. så jeg lurer på om noen hvet en nett side med alt jeg trenger og vite eller en bok torrent som jeg kan laste ned (husk på norsk) så ville jeg blitt veldig glad det biblioteket vi har er ikke så stappa med sånne bøker så der fant jeg ikke noe så jeg sier bare takk på forhånd Lenke til kommentar
jossy Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Har lest programmeringsbøker siden jeg var 13-14 selv.. Du må vite at det finnes få gode programmeringsbøker for 13-14åringer. Det finnes noen norske bøker for java vet jeg.. Men vil anbefale deg englesk likevel. Jeg har lært at selv om at man ikke forstår alt med en gang, kan man likevel prøve å bruke det lille man fikk med seg. Les 2-3 kapitler om gangen, med lange programmeringsøkter i mellom der du prøver å bruke det du lærte deg. Det er ingen poeng å prøve å komme seg fortest gjennom en java bok.. Man lærer ikke skikkelig av å lære "fort". Da glemmer du det bare ut igjen Du er jo bare 13 år, så bruk god tid på å faktisk programmere framfor å lese alt for mye om gangen.. Dette er den beste boken jeg har brukt: http://www.amazon.com/Introduction-Java-Pr...7639&sr=8-7 Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Selv har jeg brukt denne: core java volume 1-fundamentals. Er veldig førnøyd med den boka... Volume 2 har jeg også bladd litt i, så denne serien anbefales. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Kravet ditt er vell stor bredde grunnleggende og kunne lage spel. Det å lage spel krever ein god del kunnskaper, 2D/3D-krav sender kravet til kompetanse temmeleg høgt. Siden du er heilt fersk og vil ha norsk bok så er det nok det mest elementære du kan få lært deg i denne fasen. Ser at denne er anbefalt andre plasser: Rett på Java Lenke til kommentar
___ Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) hei jeg trenger en java bok så jeg kan lære meg det grunnleggende og nok til og lage spill "det er vel det jeg vil lære " det er et spessielt spil jeg vil lære og lage noe som heter "private server" av: runescape men så har jeg lånt en bok som het "lær java på 21 dager" men jeg likte ikke den boken jeg har prøvd litt andre bøker på engelsk men det er litt vanskelig i min alders gruppe som bare er 13 år.. så jeg lurer på om noen hvet en nett side med alt jeg trenger og vite eller en bok torrent som jeg kan laste ned (husk på norsk) så ville jeg blitt veldig glad det biblioteket vi har er ikke så stappa med sånne bøker så der fant jeg ikke noe så jeg sier bare takk på forhånd Det er ingenting som kommer av seg selv, ihvertfall ikke programmeringskunnskaper. Man er nok nødt til å gjøre en innsats selv, gitt. Tror nok ikke at det finnes hverken bøker eller nettsider med "alt du trenger å vite" for å lage spillet du nevner. Du er nødt til å belage deg på å holde på en god stund med de helt grunnleggende tingene før du kan beherske de mer avanserte tingene. Biblioteker er gjerne behjelpelige med å skaffe bøker de ikke selv har inne. Gå til bibsys.no og søk etter Java-bøker. Finner du en bok som ser interessant ut der, kan du få biblioteket ditt til å bestille den hvis de ikke har den inne. Werner Endret 7. november 2009 av wernie Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Dette er en ganske omfattende nybegynnerbok: JAVA - som første programmeringsspråk Men det er bare en nybegynnerbok, og går ikke så mye innpå grafisk programmering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå