monicalt Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg har et kjempe stort problem! Vi har bredbånd fra nextgentel, og er koblet til med en vanlig ruter (ikke trådløs) for å få trådløs internett i hele huset har vi itillegg koblet til med en 3com trådløs ruter. Problemer er at de 2 andre etasje som vi leier hos, kommer ikke inn i vårt nett pga de ikke har passord og vi husker ikke passordet :/ Jeg har mistet den administrator ip adresse linken som du kan logge på og endre på passord og sånt. Vet noen hvordan jeg får til dette?:/ Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Åpne cmd.exe og skriv: ipconfig Adressen til ruter er det som står bak Standard Gateway. Mener 3com benytter 192.168.1.1 Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 hmm, jeg prøvde den adressen men den ville ikke koble til siden:( Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Koble Routeren fra modemet. trykk start -> Kjør -> Skriv cmd og enter skriv ipconfig. Da listes din egen ip adresse, netnasken og gateway adressen. Skriv gateway adressen inn i IEplorer / firefox etc. Hvis routeren ikke reagerer slå den av og på. Passordet på 3com routere pleier standard å stå på forsiden for å logge inn på den. Hvis dette ikke virker må du resette routeren. Da bør du helst ha en PC koblet med kabel i Routeren. 3 com resettes på en av to måter: 1 Hold inne en knapp på baksiden ( MÅ bruke noe spist) i 20 sekund. eller 2 ; sette en nettverkskabel fra en av ethernet portene til wan porten og slå den på. vente 20 sekund. Slå den av, fjerne kabelen og slå på igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå