Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

bytte - klagerett på bærbar?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg en ny bærbar for sånn ca 3-4måneder siden hos Elkjøp. Jeg opplevde så dårlig ytelse samt en sprekk i skjerm rammen. Den er nå levert inn på service og har nå vært der i snart 14dager å det virker ikke som jeg kommer til å få den tilbake med det første.

Men så hørte jeg av en venn for en stund siden at han fikk en ny datamaskin hos Elprice om servicen tok over 21dager så jeg lurte på om dette er noe som er lovpålagt eller bare opp til hver enkelt butikk?

isåfall skal jeg bare klage til elkjøp å kreve en ny data om de ikke klarer å levere den tilbake til meg etter 21 dager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukerkjøpsloven sier at feilen skal være fikset innen rimelig tid, dette er ikke spesifisert mer nøye enn dette.

Vanlig praksis er å si at dersom det drøyer til en 4-6 uker, så passerer man det som kan kalles rimelig tid. Men vanlig servicetid på bærbar er ca 3-4 uker.

Siden du har levert den inn på elkjøp, så regner jeg med du har fått en del tekstmeldinger ang hvor produktet befinner seg og hva som skjer?

Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven sier at feilen skal være fikset innen rimelig tid, dette er ikke spesifisert mer nøye enn dette.

Vanlig praksis er å si at dersom det drøyer til en 4-6 uker, så passerer man det som kan kalles rimelig tid. Men vanlig servicetid på bærbar er ca 3-4 uker.

Siden du har levert den inn på elkjøp, så regner jeg med du har fått en del tekstmeldinger ang hvor produktet befinner seg og hva som skjer?

Okei, Nei har ikke fått en eneste melding fra dem. Var ved en tilfeldighet i nærheten av butikken så jeg stakk innom i går å da sa de at den nettopp hadde blitt sendt på verksted.

Lenke til kommentar

Da ville jeg snakket med de, og dobbeltsjekket om de har registrert mobilnr ditt - du skal få tekstmeldinger med oppdateringer ang din service, 5 stk totalt om jeg ikke er helt på tur.

Så lang tid skal det ikke ta fra du leverer inn til den blir sendt på verksted - eneste jeg kan tenke meg gjør at det tar så lang tid er at de har forsøkt å finne ut av feilen lokalt i pc-klinikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...