Alkohoel Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hei der! Jeg skal snart kjøpe en rå Gaming PC, men jeg mangler et bra nettverkskort. Jeg trenger altså et veldig bra netverkskort som ikke er overpriset:P Jeg har veldig bra hastighet på nettverket hjemme (25mbit) men jeg har alltid hatt problemer med dårlig dekning til ruteren. Jeg trenger derfor et bra nettverkskort med veldig god dekning og det bør også være bra får gaming. Takk får alle svar! Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg har hatt god erfaring med Linksys sine kort, både interne pci kort og USB enheter. Men her er det like mange meninger som det er personer, så det er egentlig en ting det er vanskelig å gi et 100% riktig svar på. Om det ikke er mye vegger eller mur og slikt mellom PC'en og router'n, så burde de fleste kort klare det bra. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321994 Dette får i allefall god omtale av bruker'n på Komplett. Som du kan se fra de andre korta der, så får stort sett alle trådløse kort svært blandet omtale. Mister en person nett 1 gang, så regner han kortet som dritt, uten å ha sammenliknet med andre kort, mens andre er fornøyd bare det nesten fungerer. Trådløst er uannsett ikke 100% stabilt. Skal du ha noe som "aldri" mister nettet, så må du over på kablet. Endret 11. november 2009 av LunarG Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Vil det ovennevnte kortet virke med Win7 pro 64 bit? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/ sier ja. Under "Utvidet Info" på Komplett: ""Kompatibel med Windows 7" software og enheter er en forsikring fra Microsoft om at disse produktene har bestått prøver mht kompatibilitet og driftssikkerhet med 32-bits og 64-bits Windows 7." Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Ja, det fungerer med Windows 7. Såvidt meg bekjent er det Windows 7 drivere ute til alle nyere Linksys kort. Endret 22. november 2009 av LunarG Lenke til kommentar
tmtokvam Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 jeg trenger også et nettverkskort til den nye stasjonære pcen jeg skal kjøpe.. dette virker som et bra kort, men er det et sånt jeg bør ha ? Det står PCI, men burde jeg ha PCI-E? litt forvirret.. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Dersom hovedkortet ditt støtter PCI-e (og har ledig port) så fungerer nok begge deler. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Dlink (wow, trodde aldri jeg skulle anbefale dem) DWA-140 eller DWA-160 er veldig bra usb-nettverkskort. Som støtter 802.11n. Du burde også oppgradere routeren din til en eller annen n-router. (for eksempel dlink dir-655). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå