kybstud Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Så ikke om dette er nevnt, men: De fire skrivebordene i Ubuntu jobber, såvidt jeg vet, ikke hver for seg, men er del av den samme sesjonen. Om du har et program med lock-fil på kan du bare kjøre det i en av skrivebordene. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 For mdadm og raid5, er dette en ganske nyttig side: http://www.excaliburtech.net/archives/19 Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Kjørte kommandoen mkfs -t ext3 -v -L Lagring /dev/sdb1 siden jeg trodde det formaterte diskene til ext3 som ble anbefalt her, men jeg prøver å montere det får jeg bare en feilmelding, når jeg kjører dmesg så står det "VFS: Can´t find ext3 filesystem on dev sdb" ser forresten at jeg har formatert ett eller annet nå.. blandet sdb og sdb1.. Gikk opp for meg mens jeg skrev nå. Takk for hjelpen, da håper jeg at det fungerer når jeg formatert riktig volum. Endret 6. desember 2009 av paroa Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Et alternativ som jeg ikke ser nevnt i tråden er jo faktisk å sette opp arrayet som GPT i windows, så kan du ha partisjoner større enn 2tb. http://en.wikipedia.org/wiki/GUID_Partition_Table Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Så nærme, men likevel så går det ikke. Legger ved en logg fra gpart: GParted 0.4.8 Libparted 1.8.8Create Primary Partition #1 (ext3, 2.73 TiB) on /dev/sdb 00:00:00 ( ERROR ) create empty partition 00:00:00 ( SUCCESS ) path: /dev/sdb1 start: 63 end: 5860094309 size: 5860094247 (2.73 TiB) set partition type on /dev/sdb1 00:00:00 ( ERROR ) libparted messages ( INFO ) Assertion (ped_partition_is_active (part)) at disk.c:1223 in function ped_partition_set_system() failed. ======================================== Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå