Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor er olje filter på mercedes 230

tsxpower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oljefilteret sitter en plass på motorblokka, burde ikke være noe hokus pokus å finne det.

Om det er et filter på automat kassen vet jeg ikke, men råder deg til å bare la automaten være i fred og ro.

Den frostvæska som du har kjøpt er sikkert gode greier. :)

Lenke til kommentar
og har det noe og si hvilken frostveske jeg har på? kjøpte frostveske på hydro texaco. :)

Tja, kommer vel ann på hva som er på den i dag, endel biler bruker mer spesiell frostvesle og da blande den med ordinær glykol-basert kan gi endel mindre heldige virkninger. Ofte er disse nyere frosvæskene gule eller røde, så har du en slik farge bør du hverfall sjekke litt.

Lenke til kommentar
den jeg fylte på, var blå.

men er det noe filter på automat kassen?

også er det en ting jeg har lurt litt på. kan jeg gire fra D til 2-3 når jeg kjører? eller bør den stå i ro.:)

Men var den blå den som allerede var på bilen eller skiftet du kjølevæske?

Du kan fint skifte mellom disse under kjøring, 2 og 3 brukes hvis du vil motorbremse nedover lange bakker eller f.eks kassen ligger og veksler mellom 3 og 4 konstant fordi du ligger akkurat på grensen mellom 3 og 4-gir.

Lenke til kommentar

Filteret på kassen byttes så og si aldri, aldri tenkt over at de har det en gang, så vet ikke hvorfor du vil bytte? Bytte olje kan du godt gjøre.

Tenkte meg at filteret lå på baksiden ja, Mercedes er flink med gjenbruk.

Er ikke omtrent all kjøleveske blå?

Skal du ta en liten "service" på bilen ville jeg anbefalt å bytte drivstoff-filter og plugger også, hvis du har mulighet. Pluggene er ekstremt enkle å ta, litt verre med drivstoff-filteret som iallefall på 200 ligger under bilen, nærme tanken.

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Olje og filter på automatkassen skal skiftes hver 60.000 km.

Ca 6 liter olje. Fyll opp til 5,7 liter olje og så peiler du videre for å få korrekt nivå.

Jeg ble opplyst om 120.000KM av verkstedet når jeg spurte om det til min 190E 2.0 automat. trodde det var samme kassa og samme intervall...

men veskenivået høres riktig ut :D

Lenke til kommentar
Olje og filter på automatkassen skal skiftes hver 60.000 km.

Ca 6 liter olje. Fyll opp til 5,7 liter olje og så peiler du videre for å få korrekt nivå.

Jeg ble opplyst om 120.000KM av verkstedet når jeg spurte om det til min 190E 2.0 automat. trodde det var samme kassa og samme intervall...

men veskenivået høres riktig ut :D

Da har de opplyst deg feil.

Alle automatgirkassene til M-B i personbilen fra ca. 1980->1997 har 60.000 km. intervall på å skifte girolje og filter.

Ta en kikk på vedlegget. (helt øverst på side 3.)

Serviceskjema_30000km.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...