tsxpower Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 har nettopp fått i meg en mercedes 230E 1991mod. hvor er olje filteret til motoren på denne bilen? og er det noe filter på automatkassen? og har det noe og si hvilken frostveske jeg har på? kjøpte frostveske på hydro texaco. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Oljefilteret sitter en plass på motorblokka, burde ikke være noe hokus pokus å finne det. Om det er et filter på automat kassen vet jeg ikke, men råder deg til å bare la automaten være i fred og ro. Den frostvæska som du har kjøpt er sikkert gode greier. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 og har det noe og si hvilken frostveske jeg har på? kjøpte frostveske på hydro texaco. Tja, kommer vel ann på hva som er på den i dag, endel biler bruker mer spesiell frostvesle og da blande den med ordinær glykol-basert kan gi endel mindre heldige virkninger. Ofte er disse nyere frosvæskene gule eller røde, så har du en slik farge bør du hverfall sjekke litt. Lenke til kommentar
tsxpower Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 den jeg fylte på, var blå. men er det noe filter på automat kassen? også er det en ting jeg har lurt litt på. kan jeg gire fra D til 2-3 når jeg kjører? eller bør den stå i ro. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 den jeg fylte på, var blå. men er det noe filter på automat kassen? også er det en ting jeg har lurt litt på. kan jeg gire fra D til 2-3 når jeg kjører? eller bør den stå i ro. Men var den blå den som allerede var på bilen eller skiftet du kjølevæske? Du kan fint skifte mellom disse under kjøring, 2 og 3 brukes hvis du vil motorbremse nedover lange bakker eller f.eks kassen ligger og veksler mellom 3 og 4 konstant fordi du ligger akkurat på grensen mellom 3 og 4-gir. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Også kan det også være fint å låse den av hvis du skal trekke henger f.eks Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Oljefilteret er kanskje "bak" motoren, nærmest frontvinduet. Skal være et vanlig metallfilter der, ikke innsatsfilter. Det er iallefall slik på 200. Endret 9. november 2009 av rublings Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 det er et filter på kassen vis jeg husker riktig. det er internt i kassa mener jeg. oljefilteret på den motoren sitter nok som de sier "bak" motoren eksternt. er det ikke blå kjøleveske originalt på disse? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Filteret på kassen byttes så og si aldri, aldri tenkt over at de har det en gang, så vet ikke hvorfor du vil bytte? Bytte olje kan du godt gjøre. Tenkte meg at filteret lå på baksiden ja, Mercedes er flink med gjenbruk. Er ikke omtrent all kjøleveske blå? Skal du ta en liten "service" på bilen ville jeg anbefalt å bytte drivstoff-filter og plugger også, hvis du har mulighet. Pluggene er ekstremt enkle å ta, litt verre med drivstoff-filteret som iallefall på 200 ligger under bilen, nærme tanken. Endret 9. november 2009 av rublings Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Olje og filter på automatkassen skal skiftes hver 60.000 km. Ca 6 liter olje. Fyll opp til 5,7 liter olje og så peiler du videre for å få korrekt nivå. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Olje og filter på automatkassen skal skiftes hver 60.000 km.Ca 6 liter olje. Fyll opp til 5,7 liter olje og så peiler du videre for å få korrekt nivå. Jeg ble opplyst om 120.000KM av verkstedet når jeg spurte om det til min 190E 2.0 automat. trodde det var samme kassa og samme intervall... men veskenivået høres riktig ut Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Olje og filter på automatkassen skal skiftes hver 60.000 km.Ca 6 liter olje. Fyll opp til 5,7 liter olje og så peiler du videre for å få korrekt nivå. Jeg ble opplyst om 120.000KM av verkstedet når jeg spurte om det til min 190E 2.0 automat. trodde det var samme kassa og samme intervall... men veskenivået høres riktig ut Da har de opplyst deg feil. Alle automatgirkassene til M-B i personbilen fra ca. 1980->1997 har 60.000 km. intervall på å skifte girolje og filter. Ta en kikk på vedlegget. (helt øverst på side 3.) Serviceskjema_30000km.pdf Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Det hjelper ikke bare å tappe av olja å helle på ny på en automatkasse. Her må systemet flushes siden mesteparten av oljen er i converteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå