rasmrell Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hei har nettopp re-installert XP home eidition på min gamle stasjonære pc. Den var koblet til det trådløse nettverket vi har på en annen pc i huset. Før jeg re-installerte funket det å koble til det trådløse nettverket vi har i huset og naboens også videre. Nå finner jeg ikke den lille pc på verktøylinjen. Finner heller ikke noen plass på kontrollpanel hvor jeg kan koble til trådløst nettverk. Det fins derimot et ikon på verktølinjen hvor det er bilde av to PC-er, her kommer det opp "lokalt tilkobling" og "1934-tilkobing". Under "lokal tilkobling" står det: nettverkskabel koblet fra og at kortet heter Realtek RTL 8139/810x Family Fast Ethernet NIC. "1934-tilkobling" er aktivert. Det er en liten sender bak på pc som jeg tror skal motta signaler, en liten stomp hvor det går en tråd ut fra. Siden jeg ikke er så veldig flink med PC og slike ting, tenkte jeg at det kanskje var noen av dere datakyndige som kunne hjelpe meg? TFS Lenke til kommentar
Sjuriss Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Du mangler nok bare en driver til trådløst, bare søk på google Lenke til kommentar
rasmrell Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Har nå instalert drivern til Realtek kortet, men det skjer ingenting.(har skrudd av og på pcen) Ingen flere som har noen gode tips ? Lenke til kommentar
rasmrell Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Ingen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre videre ?, Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Har du prøvd/brukt denne driveren? Hvis isåfall, har du all info som trengs for å logge på nettverket? wpa/wep/wpa2, passord, osv ? Endret 9. november 2009 av Inc Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Den ethernetsaken er helt sikkert LAN nettverkskort, alså for kablet nettverk. Den andre på oppgavelinjen er firewire. Det du må vite er om du har et trådløst nettverkskort i maskinen og hvilken software det bruker. Stikker det ut en antenne på 5-10cm fra et av kortene bak? Du kan bruke SIW http://www.gtopala.com/siw-download.html for å finne ut hvilken hardware du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå