christianb Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Er det noen som kjenner til reglene for om det er lov å bruke beskyttede merkevarenavn i nettadresser? Grunnen til at jeg spør om dette, er at nettstedet talkbloodbowl.com nettopp har fått en advarselsmail fra Games Workshop. Games Workshop eier merkevaren "Blood Bowl" og ønsker ikke at andre skal bruke deres navn i nettadresser. Talkbloodbowl.com er da et uavhengig forum for spillet Blood Bowl som Games Workshop har produsert. Som et resultat av dette blir nettstedet lagt ned (men gjenoppstår sannsynligvis under et annet navn). Jeg vet ikke hvilket land talkbloodbowl.com har vært registrert i, men hva med et norsk nettsted som har bloodbowl i navnet? Kan Games Workshop også stenge norske nettsider som innholder navnet Blood Bowl? F.eks. bloodbowl.no? Eller hva om det er subdomene som i bloodbowl.krokodille.com? Det er litt merkelig at hvis man lager ei side om et spill, så får man ikke lov til å bruke navnet på spillet... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg kan jo nevne at det for en tid tilbake var en bilforretning som importerte brukte Volvoer, og hadde ordet "Volvo" i URL`n sin. De tapte en rettsak.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå