thoresa Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Noen som har en enkel oppskrift på hvordan man kan dele filer på en windows 7 PC med en XP PC? Det beste hadde jo vært å brukt "hjemmedeling" funksjonen i win 7, men denne ser bare ut til å fungere dersom begge maskinene har installert win 7.. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Har du prøvd å gå inn og dele mappen(e) du vil ha tilgang til på maskinen med Win 7 og deretter skru av passordbeskyttet deling? Har ikke prøvd dette ift. XP, men var slik jeg fikk tilgang fra en maskin med Vista i hvertfall. Lenke til kommentar
thoresa Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Har du prøvd å gå inn og dele mappen(e) du vil ha tilgang til på maskinen med Win 7 og deretter skru av passordbeskyttet deling? Har ikke prøvd dette ift. XP, men var slik jeg fikk tilgang fra en maskin med Vista i hvertfall. Ja, jeg prøvde det. Men fikk det ikke helt til å fungere.. Lenke til kommentar
lollipopop Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) (Har engelsk, og er for lat til å oversette på rappen.) Høyreklikk mappen du vil dele -> properties -> sharing tab -> advanced sharing -> huk av "share this folder" -> permissions -> sørg for at "Everyone" har huka av under "read" -> Apply og ok. -Hvis du har slått av passordbeskyttelse, kan du hoppe over dette.- Control panel -> Network and internet -> Network and sharing center -> change advanced sharing settings (på høyre siden) -> turn off password protected sharing (nest nederst) gå så på XP-pc'en, skriv inn ip'en eller maskinnavnet (til windows 7 pc'en) i start -> kjør ( \\xxx.xxx.xxx.xxx eller \\navnpåpcen ) Det skal fungere nå. Endret 8. november 2009 av lollipopop Lenke til kommentar
thoresa Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (Har engelsk, og er for lat til å oversette på rappen.)Høyreklikk mappen du vil dele -> properties -> sharing tab -> advanced sharing -> huk av "share this folder" -> permissions -> sørg for at "Everyone" har huka av under "read" -> Apply og ok. -Hvis du har slått av passordbeskyttelse, kan du hoppe over dette.- Control panel -> Network and internet -> Network and sharing center -> change advanced sharing settings (på høyre siden) -> turn off password protected sharing (nest nederst) gå så på XP-pc'en, skriv inn ip'en eller maskinnavnet (til windows 7 pc'en) i start -> kjør ( \\xxx.xxx.xxx.xxx eller \\navnpåpcen ) Det skal fungere nå. Det funker som bare det!! Takker! Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Et tips: Sett LØST foran emnetittelen, så hjelper du andre som måtte få samme problemet Lenke til kommentar
sognasiddis Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (Har engelsk, og er for lat til å oversette på rappen.)Høyreklikk mappen du vil dele -> properties -> sharing tab -> advanced sharing -> huk av "share this folder" -> permissions -> sørg for at "Everyone" har huka av under "read" -> Apply og ok. -Hvis du har slått av passordbeskyttelse, kan du hoppe over dette.- Control panel -> Network and internet -> Network and sharing center -> change advanced sharing settings (på høyre siden) -> turn off password protected sharing (nest nederst) gå så på XP-pc'en, skriv inn ip'en eller maskinnavnet (til windows 7 pc'en) i start -> kjør ( \\xxx.xxx.xxx.xxx eller \\navnpåpcen ) Det skal fungere nå. Lenke til kommentar
desnake Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Har prøvd disse løsningene beskrevet her på dama sin win7 laptop. funker desverre ikke her er trådløst. Kan dette ha noe og si? har prøvd og deaktive firewall på alle win7 profilene men dette hjalp ikke heller. Kommer inn på pcen hennes, for se mappene hun har delt. MEN kommer ikke inn på de eller får kopiert de. "du har ikke tilatelse til og bruke denne nettverksversjonen" Lenke til kommentar
rillto Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Jeg har nesten samme problem. Min XP pc får tilgang til delte filer på W7 pcene i huset. Ingen av W7 pcene får tilgang til de delte filene på XP pcen. De er i samme arbeidsgruppe og fildelingen er ikke passordbeskyttet men likefullt ber XP pcen om et nettverkspassord. Ingen av mine kjente passord er akseptert. Noen som har en ide for å få fildelingen til å virke begge veier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå