RAJO1 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Hei! Jeg har fått i oppgave å lage et Script som oppdaterer en nyhetsside på Internett hvert 5 minutt. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg gjør dette. Er ganske så blank på script (har prøvd meg litt i IScriptEditor, men dette scriptet må startes manuelt. Tips fra noen der ute - da blir jeg kjempeglad! Endret 8. november 2009 av RAJO1 Lenke til kommentar
aC Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har du skjønt hva du skal gjøre? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Litt lite forklarende. Det hadde vært greit å vite hvilket språk det er snakk om, og hva slags oppdateringer det er snakk om. Lenke til kommentar
RAJO1 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Har du skjønt hva du skal gjøre? Nei, jeg har nok ikke skjønt hvordan jeg skal få ordnet scriptet mitt. Hvis det er det du er så grei og spør meg om.... Lenke til kommentar
RAJO1 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Litt lite forklarende. Det hadde vært greit å vite hvilket språk det er snakk om, og hva slags oppdateringer det er snakk om. Tusen takk for at du tar deg tid til å spørre meg: Programmet "IScriptEditor" skriver i Visual Basic, tror jeg. Det det er snakk om er innskriving på en nyhetsside innenfor den Internettbaserte læringsplattformen "Fronter" - Nyheten som skrives går ut på jobbens INFO-skjermer (som da til enhver tid skal være oppdatert) ...ble du noe klokere...? Jeg trenger da et skript som "drar igang" denne nyhetssiden med jevne mellomrom slik at den til enhver tid fremstår som oppdatert på jobbens info-skjermer. Da vi bruker læringsplattformen Fronter til dette - kan det ikke erstattes av en Power-Point framvisning som jo ville ha vært et alternativ. Lenke til kommentar
sajohansen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Min tolkning er at du har fått i oppgave å lage et script som oppdaterer en hvilken som helst nettside på nettet, eksempelvis vg.no, med et bestemt tidsintervall - her 5 sek. Stemmer tolkningen? Kan du gi litt informasjon om ditt system: - Operativsystem - Browser - Nyhetsside - Eventuelt scriptlanguage Hva har du tenkt? hva ser du for deg i den tekniske løsningen?, og hvor stopper det opp? Lenke til kommentar
RAJO1 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Min tolkning er at du har fått i oppgave å lage et script som oppdaterer en hvilken som helst nettside på nettet, eksempelvis vg.no, med et bestemt tidsintervall - her 5 sek. Stemmer tolkningen? Kan du gi litt informasjon om ditt system: - Operativsystem - Browser - Nyhetsside - Eventuelt scriptlanguage Hva har du tenkt? hva ser du for deg i den tekniske løsningen?, og hvor stopper det opp? Yes! Du traff spikeren på hodet. Operativsystem: Windows XP Browser: IE-7.0 Nyhetssiden - innenfor en pålogging på læringsplattformen Fronter skal følgende kilde holdes oppdatert: http://fronter.com/osloskoler/news/index.p...787721&mo=2 Scriptlanguage: (Visual Basic?) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hva med å bare stappe en meta-refresh i akkurat den siden? Evt. installere Firefox, den har auto-refresh innebygd. -C- Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hva med å bare stappe en meta-refresh i akkurat den siden? Evt. installere Firefox, den har auto-refresh innebygd. -C- Det har alle browsere med respekt for seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå