ATI vs GeForce Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg sølte nok dessverre cola over tastaturet på laptopen min ... Jeg fikk tørket vekk mesteparten med tastene er skikkelig trege nå, på grunn av sukkerlaket som har dannet seg. Kan jeg bare snappe tastaturet av å vaske det eller noe? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ja, kommer an på hvilken modell men youtube det. Vanligvis skrur man ut alle skruene under, tar av dekselet og vipper opp tastaturet for å så ta av kontakten under det. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 elektronikken i tastaturet tåler ikke vann så vaske hele i en funker dårlig. men du kan ta av knappene og vaske knappene + mekanismen under så ikke de er treige. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) :| Endret 7. november 2009 av Kontorstol Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Om det har skjerm? Det er jo en bærbar.. ? Det ser ikke ut som jeg kan vippe opp tastaturet ovenfra ihvertfall... så skjønner da ikke hvordan jeg kan vippe det opp fra bunnen av... Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Finn service manualen, der står alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvilken laptop er det? Merke og modell altså. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Beklager, overså laptop! Da er problemet mye større. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) vanlige er 3-6knapper på undersiden av maskinen så kan du løfte opp tastaturet, er så festet etter en kort flatkabel. men selve elektronikken i tastaturet som selve "platen" under knappene består av et følsomt kretskort som ikke tåler vann/fuktighet, så starte vaske selve tastaturet utover knappene/knappheisene så kan du bare kaste det med engang og spare tid. skal du fjerne klisset må du bite i det sure eplet og ta av en og en knapp samt mekanismen under som vil ta laaaang tid vaske del for del. Endret 7. november 2009 av cruzader Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 vanlige er 3-6knapper på undersiden av maskinen så kan du løfte opp tastaturet, er så festet etter en kort flatkabel. Normalt er det skruer og ikke knapper. Men du må sjekke med din modell ettersom metoden for å ta av tastatur varierer etter modell og produsent! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 ble en bom der ja skruer ikke knapper Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Tull og tøys. Jeg sølte brus over mitt tastatur. Jeg kobla det ut og la det i vann i 2 døgn. Tok det ut, rista det og lot det tørke i 24 timer i et varmt rom før jeg gjorde en siste finish med hårtørkeren. Funker feilfritt nå. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) hvilket merke var det? har prøvd 2ganger med hp 67xx tastatur og de tok kvelden bare de kjente fuktighet 2meter unna nesten. Endret 7. november 2009 av cruzader Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Tastaturet på en Dell Inspiron 9400. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 ikke prøvd med dell tastatur, hp sine tåler ihvertfall ikke og legges i vann siden det ikke er noe vanntett lag som beskytter elektronikken. skal ikke mye fuktighet til før deler av tastaturet hvor det kom i kontakt slutter fungere. Lenke til kommentar
modin Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 ikke prøvd med dell tastatur, hp sine tåler ihvertfall ikke og legges i vann siden det ikke er noe vanntett lag som beskytter elektronikken.skal ikke mye fuktighet til før deler av tastaturet hvor det kom i kontakt slutter fungere. Det behøver nødvendigvis ikke å være farlig for elektronikk å være i vann. Hvis tastaturet er koblet fra datamaskin, så er det ikke noe spenning i selve tastatur. Da behøver det heller nødvendigvis ikke å være et problem om det legges under vann. Så lenge man tørker det veldig godt før man igjen setter spenning på det. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 på jobb fikk vi en 100ish stasjonære ufrivillig badet av rent vann fra et sprukket rør, av de var det 0 som var skadefrie etter tørking. når jeg testet rense første hp tastatur brukte jeg teknisk sprit så la det på en byggtørker for tørking før prøve tastaturet, ca hele elektronikken tok kvelden når forsøkt etter tørket. prøvde samme med vann på et annet med samme problemet og samme resultat. problemet med hp sitt design er at det ikke "tømmes" for spenning bare fordi du kobler det ifra, så har de tynnplater med toppen en millimeter klarering fra kretskortene, hvor når det blir sølt nedi lukker kretsen siden platen er ledende og elektronikken tar kveld. Lenke til kommentar
modin Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 på jobb fikk vi en 100ish stasjonære ufrivillig badet av rent vann fra et sprukket rør, av de var det 0 som var skadefrie etter tørking. Var disse koblet til strøm når dette røret lakk? Det er vel strengt tatt det som er det store spørsmålet her. Uansett er jeg nok tilbøyelig til å være enig med deg deg. Det er ikke nøvendigvis noe å satse på. Det kommer helt ann på hvilke deler man finner på kretskortet, men som regel er jo selve tastatur delen relativt passiv. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) ingen av de var koblet til strøm, de sto lagret før tatt i produksjon. så tørket og inspisert av forsikringselskapet sin tekniker, som konkluderte med at samtlige var såpass skadet at det var ikke verdt reparere. driten med søling/vann er også senskader som du blir sittende med skjegget i postkassen siden ikke meldt når skjedde. Endret 7. november 2009 av cruzader Lenke til kommentar
modin Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Senskader stemmer uten tvil, min erfaring er i hvertfall at tekniske duppeditter gjerne tåler å falle i vann, men det vil sette i gang irring og dårlige kontakter som vil skape problemer på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå