Gå til innhold

Dual med LCD og CRT, hvilket skjermkort?

larsarne

Anbefalte innlegg

Jeg har fra før: 17" CRT og GF 2.

Har bestilt en 17" LCD (Hyundai med DVI), og vil bruke begge skjermene. Dvs. ikke samme bildet på begge, men mulighet til forskjellige desktop'er eller ekstra langt bilde.

Tusenkronersspørsmålet er da: hvilket skjermkort bør jeg velge? (PS! Jeg driter i 3D-ytelse på dette kortet, det er stort sett kontorting jeg skal bruke PC-en til).

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da faller selvfølgelig valget på Matrox G550...

Best 2D.

Dual Head.

Kan dra et vindu fra den ene skjermen til den andre..

Ganske tøft..

Skylder meg 1000 kroner.. :smile:

http://www.psdata.no :

Matrox G55+MDHA32DB, VGA-Card G550 32MB AGPx4 VO 15-Pin - DVI Bulk 1145,- 20stk på lager

- Oh my God, they killed Kenny!!!!

- YOU BASTARDS !!!! :lol:

kendie.gif

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-26 11:13 ]

Lenke til kommentar

Stonescream: Er du full? Du får her et kort som har dårligere ytelse i 2d til minst dobbelt pris, om enn med noen 3d muligheter larsarne sier han ikke trenger, og du sier at det lønner seg?

Nei, gå for matrox. Det er evig bedre enn Ati på absolutt alle felt untatt 3d.

In mente: Hvis du vil spille annet enn CS, er ikke Matrox noe å satse på, men det skjønte du vel.

Personlig håper jeg at det kommer en ny kortfabrikant som satser like mye på 2D og 3D, evt. at Ati skjerper seg litt på drivere og sånt.

Lenke til kommentar

Annbefalte 7500 OM du vil ha en ekstra mulighet på kortet sitt i tillegg til bra 2d og 2skjermsstøtten.

Originalt ati 7500 koster 1615 kroner på itbutikken og kjøper du kortet fra en av sammarbeidpartnerene til ati så får du det sikkert billigere Point ov view, CLub3d osv.

MEN om du ikke trenger 3d i det hele tatt og vil ha en rå 2d så er Matrox kort helt klart kortet for deg.

Lenke til kommentar

Her er også et lite utdarag fra den testen:

"Slutord:

Säger det igen, Matrox G550 är inget spelkort, det är ett kort för mer professionella användare, programmerare, webbskapare, personer som har större användning av två skärmar med knivskarp bild än 100fps i Quake 3."

Lenke til kommentar

Det kan jo hende at han trenger dual til noe annet enn bare 2 skjermer med photoshop og andre webting og tang... f.eks. 3D (cad altså, ikke spill). Og der mener jeg å huske fra tester at hverken Matrox eller Radeon er noe spesielt gode, men det blir vel neppe før GF4 kommer at nvidia har noe bra dualopplegg.

Lenke til kommentar

Ja, kommer GF4 til å bli god på dualscreen? Det har ikke jeg hørt noe som helst om. Link?

Kan bli spennende... Vurderer en 19" CRT + 15" LCD løsning selv, men syntes det er utrolig gøy å slippe ut litt aggresjon i Q3 o.l. en gang imellom :smile:

Skal bytte ut GF2'en min uansett, og hadde egentlig tenkt meg enten en G550 eller kanskje neste modellserie fra Matrox, når nå den kommer.

Lenke til kommentar

Takk for respons!

"Slutord:

Säger det igen, Matrox G550 är inget spelkort, det är ett kort för mer professionella användare, programmerare, webbskapare, personer som har större användning av två skärmar med knivskarp bild än 100fps i Quake 3."

Dette høres perfekt ut.... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...