Gå til innhold

Sperre på gamle partisjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nesten poste noen skjermbilder eller forklare mer...hva mener du med eierskap og at det tar 1 minutt per fil?

Jeg har Windows 7 på alle pcene mine nå, og har ikke opplevd dette, så vet ikke engang hva du snakker om.

Hvordan oppstår problemene, i hvilken setting? Hva gjør du med filene? Hva tar et minutt?

Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe av det samme: "The file is locked by *unknown user*, would you like to open the file as read-only or open a copy for editing".

Dette er på disker som er flyttet over fra xp eller annet. (En "slaktet" xp-kasse pluss endel usb-disker).

Det som fungerte for meg var å gå inn i "computer" (eller "min datamaskin" som det het før). Merk disken (du må merke den "på ordentlig", ikke bare høyreklikke). Deretter høyreklikker du på den aktivt merkede disken og velger "security"/"sikkerhet" fanen. Her kan du (når du er logget inn som admin) sette "allow everyone".

Sitter på xp-kassen min nå, så jeg har ikke skjermbilder for øyeblikket. Hvis du fortsatt plages, kan jeg se om jeg får lagt ut noen litt senere i dag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...