Gå til innhold

Macbook Pro - Må jeg finne meg i syke oppgraderingspriser?


Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte min Macbook Pro i dag, fikk jeg vite at hvis jeg oppgraderer RAM / harddisk selv, så mister jeg garantien. Dette er ganske sykt, syns jeg, spesielt med tanke på de ville RAM-prisene som Apple har.

 

 

Da jeg spurte om hvordan de kunne vite at jeg hadde oppgradert selv, fikk jeg vite at de kunne se at det hadde vært åpnet / at man kunne se på maskinhistorien om hilke hardwareendringer som har blitt gjort..

 

 

Kan noen bekrefte dette? Hva er normalt i Mac-miljøet å gjøre i forhold til dette? :)

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
håper det, for dette er ganske hårreisende!

 

Har egentlig lyst å sette inn Intel SSD etter hvert òg.

 

Håper virkelig ikke det er slik at det er andre vilkår på Eplehuset enn på Apple.no. De har iallefall samme priser.

Litt off-topic, men jeg har Intel SSD i min, og den er sykt rask! Anbefales!

Lenke til kommentar

Apple fjerner ingen garanti om man skifter Harddisk/ RAM selv. Men selvfølgelig, hvis feilen kan spores tilbake til dårlig ram så har man heller ingen krav mot Apple. Derimot kan man ha krav mot vedkommende man kjøpte ramen av.

 

Med unibody så er det jo simpelt å skifte både ram og harddisk, bare noen skruer under og man har fått direkte tilgang.

 

Det er forresten vanlig (var ihvertfall) at reservedeler koster skjorta. 800 spenn skulle compaq ha i sin tid for en diskettstasjon (da kostet de rundt 1- 200 på nettet). Og 500 for en på bryter.

 

Siden reklamasjon og garanti var ute, så kjøpte jeg et billigkabinett og kastet alt inn der. Måtte modifiseres litt, men det fungerte for vedkommende som jeg hjalp ihvertfall.

Lenke til kommentar

Uansett, så har vel faktisk samtlige maskiner hos Apple muligheten til å oppgradere ram selv, uten at garantien ryker.

 

Hva harddisk angår, så kan du fint bytte i MacBook og MacBook Pro uten at garantien ryker. I Mac Mini er det værre, men er relativt sikker på at den faller under samme kategori som overnevnte.

 

Selv har jeg jobbet i butikken på Solsiden (før de fikk en ekstra, ny butikk i Midtbyen), og jeg må si meg skuffet over kompetansen (som jeg hører om første gang her), da vedkommende helt klart ikke har hatt snøring på hva han/hun har snakket om.

 

Ellers er det greit at ansatt nummer to sier det rette, men slik skal det ikke være!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...